تشریح اقدامات نهاجا برای مراسم اربعین/ اولین موکب را ارتش برپاکرد

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: افتخار داریم که اولین موکب‌هایی که از چند روز پیش شروع به خدمت رسانی به مردم کردند، موکب‌های ارتش بودند.
کد خبر: ۳۶۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ - 11October 2019

تشریح اقدامات نهاجا برای مراسم اربعین/ اولین موکب را ارتش برپاکردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از مهر، امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش پیرامون اقدامات صورت گرفته توسط نیروی هوایی در خدمت رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین، اظهار داشت: بعد از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) جلسات متعددی در ستاد فرماندهی آجا و همچنین در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر نصیرزاده برگزار و قرارگاه پیاده‌روی اربعین در ارتش و نهاجا تشکیل شد.

وی افزود: بنا بر تصمیمات گرفته شده مقرر شد نیروی هوایی ارتش در کنار نیروی پدافند هوایی ارتش در مرز مهران مستقر شود و به صورت مشترک کار خدمات رسانی به زائران عزیز را انجام دهند، به همین دلیل جلسات متعددی با مسئولان استانی و شهردار و دیگر مسئولان شهر مهران که مسئول برپایی موکب ها و خدمات رسانی در ایام اربعین بودن برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: بعد از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تیم های پیشرو و آمادگی رزمی ما در منطقه حاضر شد و زیرساخت‌های مورد نیاز، احداث و موکب ها را برپا کرد و در واقع از ۱۰ مهر تیم های مختلفی از نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش در مرز مهران حضور یافتند.

امیر هادیان با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی در فرودگاه شهر مهران، اظهارداشت: تیم های پزشکی از مجموعه نیروی پدافند هوایی ارتش در کنار کارکنان نیروی هوایی در فرودگاه مهران مستقر هستند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند و در صورت لزوم برای جابجائی از هواپیماهای ترابری C۱۳۰ استفاده شود.

وی ادامه داد: در چند محل نیز در نزدیک مرز مهران و میدان اربعین موکب های ارتش برپا شده و افتخار داریم که اولین موکب هایی که از چند روز پیش شروع به خدمت رسانی به مردم کردند همین موکب های ارتش بودند، در این موکب ها بحث پخت و توزیع غذا و پذیرایی از زائران در دستور کار است و با ۵ هزار وعده غذا در هر وعده کار را شروع کردیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه یک بیمارستان صحرائی ۲۵ تختخوابی در مرز مهران برپا شده است، گفت: در بیمارستان های صحرایی ارتش خدمات پزشکی و درمانی، ویزیت و دارو به صورت رایگان به زائران اباعبدالله الحسین ارائه می شود و حتی با توجه به استقرار اتاق عمل سیار می توانیم خدمات جراحی را نیز ارائه دهیم، همچنین آمبولانس ها در مرز مستقر هستند و خدمات دندان پزشکی هم به زائران ارائه می شود.

امیر هادیان افزود: در بحث اسکان نیز دو سوله بزرگ برای اسکان زائران آماده شده است، همچنین روحانیون سازمان عقیدتی نیروی هوایی و نیروی پدافند در محل حضور داشته و وظیفه انجام نماز جماعت اول وقت و پاسخ گویی به سوالات شرعی را برعهده دارند.

وی گفت: البته شعبه های استخدام دانشگاه هوایی شهید ستاری و مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی در مرز مستقر هستند و نحوه جذب نیرو هوایی را به جوانان اطلاع‌رسانی می‌کند و جوانان می‌توانند در این محل ها ثبت نام های اولیه را انجام داده و روند پذیرش نیروی هوایی را طی کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به برپایی یک نمایشگاه در مرز مهران، گفت: نمایشگاهی از عکس، وسایل، خاطرات و دست نوشته های شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی در مرز مهران برپا شده که از همین جا از زائران دعوت می‌کنیم که از این نمایشگاه بازدید کنند.

امیر هادیان با اشاره به پشتیبانی نیروی هوایی از سایر موکب های مستقر در مرز مهران، افزود: ما در کنار وظایف محوله، پشتیبانی از دیگر موکب ها را نیز بر عهده داریم و تعداد زیادی از نیروهای پایور و دانشجویان نیروی هوایی به صورت داوطلب در این موکب ها به ارائه خدمت به زائران عزیز مشغول هستند.

وی بخش دیگری از خدمات نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش را در حوزه حمل و نقل تجهیزات و اقلام مورد نیاز و همچنین جابه جایی زائران دانست و گفت: امکانات حمل و نقل نیروی هوایی بنابر هماهنگی های صورت گرفته در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته تا در صورت لزوم برای جابجایی زائران و همچنین انتقال اقلام و کالاهای مورد نیاز از آنها استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: در مسیر پیاده روی از نجف به کربلا نیز نیروهای داوطلب و کادر نیروی هوایی به صورت داوطلبانه در موکب ها حضور دارند و به خدمت رسانی به زائران عزیز مشغول هستند. البته کارکنان و دانشجویان که به صورت داوطلبان در این مراسم حضور پیدا کرده اند به صورت رایگان توسط ناوگان حمل و نقل به محل اعزام شده اند.

امیر هادیان گفت: ناوگان نیروی هوایی در پایگاه شهید وحدتی و ایلام مستقر هستند و همچنین در پایگاه های یکم شکاری شهید لشکری و پایگاه هفتم شکاری شهید دوران، ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش آماده هستند تا در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن بحث جابجایی و خدمات را انجام دهند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای تامین امنیت زائران و پوشش هوایی مرزها پرداخت و تاکید کرد: برای پوشش هوایی آسمان کشورمان، همکاران ما در نیروی هوایی و سایر نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند، بچه های عملیات نیروی هوایی و گروه های گشت هوایی در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت نیاز پوشش لازم را بدهند و خلبانان جان برکف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده خدمت هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: موکب ها و بیمارستان صحرایی ارتش تا چند روز بعد از اربعین نیز در مرز برپا هستند و به خدمت رسانی به زائران ادامه می دهند تا زائران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار