دیدار وزیر خارجه لبنان با سیدحسن نصرالله/ تاکید بر اهمیت حفظ ثبات سیاسی و امنیتی

شب گذشته وزیرخارجه لبنان و دبیرکل حزب‌الله در خصوص موضوعات مختلف به تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۳۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 12October 2019

دیدار وزیر خارجه لبنان با سیدحسن نصرالله/ تاکید بر اهمیت حفظ ثبات سیاسی و امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شب گذشته جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در حضور وفیق صفا مسئول واحد ارتباط و هماهنگی در حزب‌الله در راستای پرداختن به تحولات منطقه‌ای و داخلی دیدار کرد.

به گفته منابع٬ سیدحسن نصرالله در این نشست به رابطه میان حزب‌الله و میشل عون رئیس‌جمهور لبنان اشاره و علاوه بر رابطه شخصی، بر میزان اعتمادی که به رئیس‌جمهور و جریان آزاد ملی دارد تاکید و خاطرنشان کرد که این امر امنیت سیاسی میان دو هم‌پیمان را محقق می‌کند. دبیرکل حزب‌الله همچنین به اهمیت حضور عون در جایگاه ریاست ‌جمهوری به‌ویژه در این مرحله حساس و ناآرام لبنان و منطقه اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که اگر در این شرایط٬ میشل عون رئیس‌جمهور نبود چه اتفاقی می‌افتاد و نیز در این صورت اوضاع لبنان در محافل مختلف از جمله سازمان‌ملل که عون درخصوص مسائل داخلی کشور بر حق لبنان در دفاع از خود تاکید کرد٬ چگونه می‌شد؟

در این دیدار٬ دو طرف درباره شرایط داخلی لبنان صحبت کرده و بر ضرورت تامین ثبات اقتصادی از خلال انجام اقدامات لازم برای بهبود اوضاع اقتصادی و نیز ضرورت تلاش برای افزایش منابع مالی دولت و  تصویب بودجه  2020 که شامل اصلاحات اساسی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و مالی است تاکید کردند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که باید اقتصاد رانتی به اقتصاد تولیدی تغییر وضعیت دهد، کسری بودجه کاهش یابد ومشکل آوارگان نیز حل شود.

‏در نشست مذکور همچنین بر اهمیت حفظ ثبات سیاسی و امنیتی و نیز فعال‌سازی پارلمان و دولت و نیز فعال‌سازی نهادهای نظارتی و مقابله با فساد تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار