باجلان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی وام به مددجویان و نیازمندان/ ساخت، تعمیر و بازسازی ۴۰ هزار مسکن تا پایان سال

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۶۷۲ وام کارگشایی به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۱۰۰ وام پرداخت شده که افزایش ۴۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۳۶۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ - 13October 2019

افزایش ۴۰ درصدی وام به مددجویان و نیازمندان/ ساخت، تعمیر و بازسازی ۴۰ هزار مسکن تا پایان سال«مجید باجلان» مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در گفت‌‎وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به عملکرد کمیته امداد در شش ماه ابتدای سال ۹۸ اظهار داشت: مطابق بودجه باید دو هزار میلیارد تومان وام پرداخت می‌کردیم که در این شش ماه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ۱۰۰ درصد تعهدی که داریم مقداری بیشتر پرداخت شده است؛ بیشترین رقم پرداختی به وام‌های کارگشایی که حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است اختصاص دارد؛ همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در خصوص وام‌های اشتغال است که پرداخت شده است.

باجلان اضافه کرد: خوشبختانه نسبت واریز وام به حساب مددجویان و نیازمندان نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشتیم؛ در سال گذشته هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان به ۳۳۰ هزار نفر پرداخت کردیم، از ابتدای سال تا کنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار نفر وام پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال حدود ۴۰۰ هزار فقره وام به مددجویان و نیازمندان وام پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت وام اشتغال‌زایی کمیته امداد می‌تواند از ظرفیت قانون بودجه کشور استفاده کند، گفت: امسال طبق تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور بانک‌های کل کشور موظف هستند مبالغی را از محل سپرده‌های قرض الحسنه در اختیار کمیته امداد قرار دهند که با تشخیص کمیته امداد با اولویت مددجویان به بانک‌ها معرفی و تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند.

باجلان ادامه داد: در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اعتباراتی هر ساله برای اشتغال و توانمندسازی داشتیم، امسال هم در بودجه مصوب ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم، اما پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال از محل صندوق قرض السحنه امداد ولایت پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) موضوع اشتغال است، خاطرنشان کرد: در حکمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس کمیته امداد را منصوب کردند به موضوع اشتغال زایی تاکید شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر از طریق کمیته امداد مشغول به کار شدند، گفت: هدف گذاری و پیش‌بینی ما برای سال جدید اشتغال بیش از ۱۷۰ هزار نفر است؛ امسال باتوجه به تورمی که در کشور وجود دارد وام اشتغال زایی از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

باجلان در خصوص پرداخت وام به کارآفرینان گفت: کارآفرینانی که از مددجویان استفاده کنند می‌توانند از وام‌های کارانگیزی و کارفرمایی استفاده کنند.

وی در خصوص ارائه وام به سیل زدگان گفت: خوشبختانه تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان وام به سیل زدگان پرداخت شده است؛ همچنین مقرر شد تا پایان سال بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی تعمیر، بازسازی و بسازد که خط قرمز ما این است که تا پایان سال این کار صورت گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها