مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ثبات قدم شرط دست‌یابی به اهداف انقلاب اسلامی است

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» گفت: شرط تحقق اهداف انقلاب اسلامی آن است که امت حزب‌الله در تداوم حرکت خود در مسیر انقلاب دچار تزلزل، خطای راهبردی و سوء تحلیل نشوند.
کد خبر: ۳۶۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ - 13October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد با موضوع شیوه­‌های تدوین دانشنامه دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در پردیس شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد.

یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: با تجاوز ارتش بعث عراق به میهن اسلامی­‌مان در شهریور 1359 بار دیگر حسینیان و یزیدیان زمان در برابر هم قرار گرفتند و حَسب نگاه عمیق امام خمینی که نهضت را حسینی و فرزندان انقلابی‌شان را حسینیان زمان می‌دانستند دفاع مقدس در برابر جنگ تحمیلی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استکبار با حمایت از تجاوز ارتش بعث عراق به دنبال مهار اسلام‌خواهی و حرکت انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: هدف دشمن در جنگ، تحمیل اراده خود بود که محقق نشد و این ناکامی را همه دنیا فهمیدند. جمهوری اسلامی هر چند در این جنگ خسارت‌هایی را متحمل شد اما دشمن به اهداف خود یعنی تجزیه کشور، فروپاشی نظام و مهار انقلاب اسلامی دست پیدا نکرد.

این مسئول اضافه کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در موضع قدرت، بازدارندگی و مقاومت فعال قرار دارد. این اقتدار نه تنها در درون مرزهای کشور اسلامی‌مان بلکه در صدها کیلومتر آن سوی مرزها عینیت پیدا کرده است. بر همین اساس اراده انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت محقق شده و طرح‌ها و تدابیر نظام سلطه دفع می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: اهداف انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی قابل تحقق است به شرط آن که در مسیر حرکت‌مان دچار تزلزل، خطای راهبردی و سوء تحلیل نشویم.

یوسفعلی‌زاده سست عنصری را آفت سقوط حکومت‌ها دانست و ادامه داد: سست عنصری‌ها و انحراف از معیارها و موازین دلیل انحطاط جوامع بشری بعد از نقاط اوج‌ آنها بوده که از سوی حکام، آحاد مردم و یا هر دو صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر نظام دینی، زیر بیرق اسلام و هدایت یک حکیم و عالم جامع الشرایط که زعامت امت را بر عهده گرفته، است.

این مسئول ابراز داشت: در طول 40 سال حیات جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی با شتاب پیش رفته که در 40 سال دوم نیز اگر پشت سر امام جامعه و ولی فقیه زمان استقامت و ایستادگی کنیم تحقق اهداف انقلاب در ادامه حرکت خود میسر و مقدور خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقاومت را راهبرد قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند، لذا امت حزب‌الله پای آرمان‌ها ایستاده­ و از اصول و مبانی انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار