توئیت جدید ترامپ در توجیه خیانت به کردهای سوری

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به تحولات شمال سوریه، در پیامی توئیتری مدعی شد قصد ندارد در تداوم درگیری‌های خاورمیانه نقشی داشته باشد.
کد خبر: ۳۶۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ - 13October 2019

توئیت جدید ترامپ در توجیه خیانت به کردهای سوریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر به دفاع از تصمیم خود مبنی بر خالی کردن پشت کردهای سوری، پرداخت.

وی در این پیام مدعی شد: همان مردمی که ما را به شن‌زار خاورمیانه کشاندند، هشت تریلیون دلار هزینه و هزاران کشته (میلیون‌ها نفر وقتی طرف دیگر را هم حساب می‌کنید) به ما تحمیل کردند؛ اکنون می‌جنگند تا ما را آنجا نگه دارند. به مردمی که این نکته را نگرفته‌اند؛ گوش ندهید. آنها بی‌عرضگی خود را ثابت کرده‌اند.

گفتنی است، ترامپ می‌کوشد نزاع ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه را در حد دعوایی تاریخی پایین بیاورد و در توجیه عقب نشینی از مناطق مورد تهاجم ترکیه نیز مدعی است نیروهای آمریکایی قرار نیست تا ابد از مرز ترکیه- سوریه دفاع کنند.

این در حالی است که وی مدعی است قصد ندارد در این نبرد از یک گروه خاص جانبداری کند.

امروز یکشنبه، ترکیه وارد پنجمین روز از عملیات موسوم به چشمه صلح می‌شود که با هدف عقب راندن کردهای سوری به شرق رود فرات و ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در داخل خاک سوریه آغاز شد.

آمریکا در اقدامی که به منزله خنجر زدن از پشت به نیروهای دموکراتیک سوریه بود، نیروهای خود را از مناطق مورد تهاجم ترکیه عقب کشید و راه را برای ماجراجویی آنکارا باز کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها