استقرار ۱۰هزار نیرو در مرز عراق با سوریه/ نگرانی از نفوذ تروریست‌ها درپی تجاوز ترکیه به سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از استقرار ۱۰هزار نیروی نظامی عراق در مرز با سوریه و نگرانی از نفوذ تروریست‌ها به خاک عراق در پی تجاوز ترکیه به شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ - 13October 2019

استقرار ۱۰هزار نیرو در مرز عراق با سوریه/ نگرانی از نفوذ تروریست‌ها درپی تجاوز ترکیه به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه‌نیوز، یک منبع امنیتی عراقی امروز اظهار داشت: حدود 10 هزار سرباز و نیروهای امنیتی و نیروی حشد الشعبی در منطقه مرزی در امتداد ناحیه ربیعه در غرب موصل تا ابتدای مثلث فیش‌خابور عراق و سوریه مستقر هستند.

این منطقه مرزی عراق همجوار منطقه مرزی الیعربیه تا شهرک المالکیه سوریه است.

منبع امنیتی عراقی افزود: شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» در منطقه یادشده (منطقه مرزی الیعربیه تا شهرک المالکیه سوریه) همچنان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: نیروها در طول مرز شمال‌غربی عراق با سوریه به‌منظور جلوگیری از نفوذ (تروریست‌ها) مستقر هستند و هم‌اکنون بحث فقط درباره آن دسته از آوارگان اردوگاه الهول است که تابعیت عراقی دارند.

این منبع درباره آوارگانی که از طریق منطقه کردستان عراق وارد خاک این کشور می‌شوند، گفت: تصمیم بر این است که آوارگان غیرنظامی فراری از نبردها در منطقه کردستان عراق پذیرش شوند.

وی در عین حال افزود: نگرانی کنونی عراق نفوذ تروریست‌ها است که از عملیات نظامی در آنجا (شمال و شمال‌شرق سوریه) و هرج‌و‌مرج ناشی از آن بهره‌برداری کنند.

ارتش ترکیه از چهارشنبه‌ شب تجاوز نظامی خود به شمال و شمال‌شرق سوریه را آغاز کرد و درگیری‌ها بین نیروهای ترکیه و گروهک‌های مسلح مورد حمایت آنکارا از جمله «ارتش آزاد» از یک سو و شبه‌نظامیان قسد از سوی دیگر در جریان است. این امر باعث جان باختن و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و آوارگی دهها هزار نفر شده است.

خبر دیگر از عراق حاکی است که، سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق امروز در بیانیه‌ای از دستگیری یک سرکرده گروه تروریستی داعش در بخش چپ شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.

در همین حال، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مسیر گشتی ارتش عراق منطقه الضعبات در بخش الرطبه در غرب استان الانبار یک افسر و دو سرباز کشته شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها