دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در شمال بورکینافاسو را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۳۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ - 13October 2019

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مسجدی در بورکینافاسو را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای حمله تروریستی جمعه به مسجدی در شمال بورکینافاسو را به شدت محکوم کرد.

به نوشته «وبگاه سازمان ملل متحد» «آنتونیو گوترش» روز شنبه تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه، مردم و دولت بورکینا فاسو ابراز و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.

روز جمعه حمله گروهی از مردان مسلح در غروب جمعه به یک مسجد در بورکینافاسو باعث کشته شدن دست‌کم ۱۶ نفر شد. طی این حادثه ۱۳ نفر در دم جان سپردند و سه نفر دیگر نیز لحظاتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، روز شنبه نیز حدود هزار نفر در «اواگادوگو» پایتخت بورکینافاسو در اعتراض به خشونت و حضور نیروهای خارجی تظاهرات کردند.

چند ماه پیش نیز افراد مسلح ناشناس به کلیسایی در بورکینافاسو حمله کردند که در پی آن شش نفر جان خود را از دست دادند. 

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز روز جمعه هشدار داد که اوضاع در این کشور رو به وخامت است. «اندرو مب‌گوری» سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در یک نشست مطبوعاتی در «ژنو» گفت که حدود ۴۸۶ هزار نفر مجبور به فرار از این کشور شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز طی جلسه شورای امنیت در مورد صلح در آفریقا که دوشنبه گذشته برگزار شد، اظهار داشت که گسترش شبکه‌های تروریستی یک تهدید فزاینده در سراسر آفریقاست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار