مسئول موکب شهدای دلفان:

حضور مواکب در اربعین حسینی نوعی جهاد است

حجت‎الاسلام بساطی گفت: حضور مواکب در اربعین حسینی نوعی جهاد است و هیچ فرهنگی قدرت مقابله با چنین سرمایه عظیمی که از پشتوانه جهادی و معنوی برخوردار است را ندارد.
کد خبر: ۳۶۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ - 13October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، مسئول موکب شهدای دلفان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موکب شهدای شهرستان دلفان برای سال نخست است که در کشور عراق و شهر نجف به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت الاسلام بساطی گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های ما به‌صورت حمایتی بود و امسال تصمیم گرفتیم موکب شهدای دلفان که تحت عنایت ویژه شهدا هستند را در راستای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله برپا کنیم. نشانی موکب ما در نبش کوچه مسجد حنانه بوده و روزانه حدود 100 نفر به‌صورت تناوبی با ما همکاری می‌کنند.

 وی در ادامه یادآور شد: ما کارمان را با دست خالی شروع و موکب شهدای شهرستان دلفان رورانه سه هزار بسته مواد غذایی را بین زائران حسینی توزیع وهمچنین در کنار توزیع بسته‌های غذایی توزیع آب، شربت و دمنوش را نیز انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام بساطی اظهار داشت: ما جز کمک‌های مالی مردم هیچ منبع مالی دیگری برای برپایی موکب نداشتیم و استقبال مردم دلفان در کمک به برپایی موکب در شهر نجف جای تقدیر دارد، ما حتی یک ریال از نهادهای دولتی دریافت کمک‌های مالی را نداشته‌ایم.

وی مشکلاتی که در موکب شهدای دلفان قابل‌مشاهده بود گفت: نبود یخ، آب شرب ثابت، ما برای جبران این مشکل آب را به حد کافی ذخیره، تا برای خدمات‌دهی به زائران مشکلی به‌وجود نیاید. هر قالب یخ در نجف حدود حدود 40 هزار تومان است.

مسئول موکب شهدای دلفان گفت: ما درخواست مالی نداریم اما انتظار داریم اقدامات جهادی موکب‌ها از سوی مسئولان مورد حمایت معنوی قرار بگیرد وحضور مواکب در اربعین حسینی نوعی جهاد است و هیچ فرهنگی قدرت مقابله با چنین سرمایه عظیمی که از پشتوانه جهادی و معنوی برخوردار است را ندارد.

حجت الاسلام بساطی خاطر نشان کرد: ما در بدو شروع به‌کار به تعداد 10 نفر و هر کدام مبلغ 5 میلیون تومان را به نیت سیدالشهدا و به‌صورت بلاعوض روی هم گذاشتیم تا درصورت جمع‌آوری کمک‌های مردمی این مبالغ را پس بدهیم و اگر این گونه هم نشد هر کسی در حد توان خود به موکب کمک کند.

 وی افزود: اگرامداد اهل بیت و نظر لطف شهدا نباشد هیچ‌کاری پیش نمی‌رود، ما زمانی که کارمان را در شهر نجف شروع کردیم شاهد اغتشاش برهم‌زدگان نظم کشورعراق بودیم.

وی در ادامه گفت: این اغتشاشات ریشه آمریکایی و سعودی دارد و هدف آنان این بود که راهپیمایی عظیم اربعین را خدشه‌دار کنند، اما شکوه این راهپیمایی خودجوش آن قدر وسعت دارد که دست هیچ متجاوزی نمی‌تواند ذره‌ای از شکوه آن‌را از بین ببرد. تنها راه مبارزه در برابر فتنه‌های غرب ایستادگی ملت‌های مسلمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها