سردار افشار خبر داد؛

انجام کارهای تحقیقاتی برای دستیابی به فناوری های نظامی در سپاه

سردار افشار گفت: سپاه پاسداران با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی به تجهیزات پیشرفته حوزه نظامی دست می‌یابد و برای نمونه می‌توان به سامان ۱۵ خرداد اشاره کرد که غربی‌ها و شرقی‌ها از آن متعجب هستند.
کد خبر: ۳۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ - 14October 2019

انجام کارهای تحقیقاتی برای دستیابی به فناوری های نظامی در سپاهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، برنامه «بدون خط خوردگی» «رادیو گفتگو» در خصوص مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور فرمانده معظم کل قوا، با سردار علیرضا افشار مدیر گروه پژوهشی دانشگاه دفاع ملی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

سردار علیرضا افشار در آغاز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان اظهار داشت: ایشان بر توجه به دانشجویان این دانشگاه که در آینده بدنه سپاه پاسداران را تشکیل می دهند تاکید کردند و این موضوع با توجه به جایگاه راهبردی که سپاه پاسداران در امنیت ملی و منطقه دارد، اهمیت بیشتری دارد و به همین جهت کسانی باید وارد سپاه شوند که از هر جهت آمادگی و شایستگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: موضوع دیگری که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود داشت توجه به برنامه های تربیتی است که در دانشگاه امام حسین (ع) ارائه می شود و این به جز برنامه های آموزش نظامی و همچنین بصیرتی و دشمن شناسی است که جزو ضروریات یک پاسدار انقلاب اسلامی است.

مدیر گروه پژوهشی دانشگاه دفاع ملی از ضرورت توجه به فناوری های روز در دانشگاه امام حسین (ع) گفت و اظهار کرد: سردار فضلی که ریاست این دانشگاه را بر عهده دارند، گزارش خیلی خوبی در این زمینه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرد. در دانشگاه امام حسین (ع) توجه ویژه ای به حوزه نرم افزار شده است زیرا در جنگ های آینده، سیستم های الکترونیکی در آن نقش ویژه دارد و متناسب با آن، سپاه باید آموزش های لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران با توجه به آرمان ها و اهدافی که دارد، دارای توان بازدارندگی بالایی باشد تا ضمن داشتن اقتدار، دشمن نیز به فکر تجاوز نیفتد و این مهم در دانشگاه امام حسین (ع) مورد توجه جدی است.

سردار افشار از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تولیدات داخلی در حوزه نظامی اشاره و بیان کرد: در همه بخش های دانشی، برترین فناوری های نظامی که در داخل تولید می شود، در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد و بعد از مدت زمانی که گذشت، در بخش های دیگر جامعه نمایان می شود.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی به تجهیزات پیشرفته حوزه نظامی دست می یابد و برای نمونه می توان به سامانه ۱۵ خرداد اشاره کرد که غربی ها و شرقی ها از آن متعجب هستند که چگونه جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است زیرا با همین سامانه توانستیم پهپاد آمریکایی را در ارتفاع بالا هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها