معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور:

شهید اشرفی‌اصفهانی با روحیه مضاعف در جبهه‌ها حضور می‌یافت

«حسینعلی امیری» با اشاره به نقش موثر آیت‌الله اشرفی‌‌اصفهانی در دفاع مقدس گفت: وی در عملیات‌های بسیاری حضور می‌یافت و با رزمندگان با خلوص نیت رفتار می‌کرد و همین امر ایجاد سبب می‌شد آنها با روحیه مضاعف در جبهه حضور داشته باشند.
کد خبر: ۳۶۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ - 15October 2019

شهید اشرفی اصفهانی با روحیه مضاعف در جبهه ها حضور می یافتبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «حسینعلی امیری» معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور امروز در مراسم گرامیداشت چهارمین شهید محراب آیت‌الله «عطا‌الله اشرفی‌اصفهانی» و یادواره شهدای روحانی استان کرمانشاه که در دانشکده علوم قرآنی استان برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین مراسماتی آشنایی با سیره، روش و سلوک آن بزرگان در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشقت‌های دوران تحصیل آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی افزود: ایشان به نحوی درس خواندند که امروز کسی نمی‌تواند چنین شرایطی را تحمل کند. همان‌طور که در خاطرات ایشان نقل شده برای مطالعه گاهی در دل شب به اماکن عمومی می‌رفت و با روشنایی چراغ های روغنی مطالعه می‌کرد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: شهید اشرفی‌اصفهانی در طول تحصیل در محضر بزرگان و مراجع تقلید همانند آیت‌الله حائری، آیت‌الله صدرالدین صدر، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محمد‌تقی خوانساری و امام خمینی (ره) به کسب علوم اسلامی و دینی نائل شد.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بیان داشت: آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی بیش از 30 جلد تالیف در حوزه‌های علوم دینی دارد که بخشی از آنها هنوز به چاپ نرسیده است.

امیری یادآور شد: ایشان بنا به دستور آیت بروجردی مرجع بزرگ وقت به منظور نشر معارف و احکام دین رهسپار استان کرمانشاه شد و با اوج گیری انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) مبارزات خود را در کرمانشاه آغاز کرد.

وی در ادامه به نقش موثر آیت الله اشرفی اصفهانی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان در عملیات‌های بسیاری حضور می‌یافت و با رزمندگان با خلوص نیت رفتار می‌کرد و همین امر ایجاد سبب می‌شد آنها با روحیه مضاعف در جبهه حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این شهید بزرگوار همچنین در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه تلاش‌های چشمگیری داشت که ثمره آن را امروز هم می‌بینیم.

امیری تصریح کرد: بنیانگذار گفتگوی بین الازهر و حوزه‌های علمیه آیت‌الله بروجردی بود که شهید اشرفی اصفهانی این مهم را ادامه و گسترش داد.

وی با بیان اینکه هر انسانی دارای یکسری مشخصات شناسنامه‌ای است، بیان داشت: علاوه بر این دارای یکسری مشخصات غیر شناسنامه‌ای نیز هستند که به روح و جان انسان بستگی دارد و باید در ظرف و آموزه‌های اسلامی تحلیل شود.

این مسئول متذکر شد: انسان‌هایی که در قید و بند دنیای فانی نیستند و در مسیر کمال حرکت می‌کنند انسان ربانی است و آیت‌الله اشرفی اصفهانی نمونه‌ای از این انسان‌های الهی بود.

امیری گفت: انسان الهی در بستر آموزه‌های دینی تحلیل می‌شود و آیت‌الله اشرفی اصفهانی همان‌طور که امام راحل فرمودند با تزکیه نفس، صفای باطن، اطمینان قلب، جامعیت علم مفید و عمل صالح تحلیل می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار