معرفی کتاب؛

«روندگان حقیقت»

کتاب «روندگان حقیقت» به ویژگی‌های اخلاقی و عبادی سیره سیدالشهدا (ع) و شهدای دوران دفاع مقدس مطابق با آیات، روایات و احادیث دینی می‌پردازد.
کد خبر: ۳۶۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ - 16October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «روندگان حقیقت» به نویسندگی «سید علی‌اکبر موسوی‌اطهر» در حوزه پژوهش با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویر احمد به چاپ رسیده است.

این کتاب در 190 صفحه به ویژگی‌های اخلاقی و عبادی سیره سیدالشهدا (ع) و شهدای دوران دفاع مقدس مطابق با آیات، روایات و احادیث دینی می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

برای مقابله با فشارهای درونی و پیروزی و غلبه بر مشکلات در راه رسیدن به هدف، پایداری و استقامت لازم است. بدون صبر در هیچ کاری نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. برای اینکه مصیبت‌های وارده و دشواری‌های راه، انسان را از پای در نیاورد باید صبور بود. این دعوت دین در همه مراحل است. پیامبر گرامی اسلام درباره صبر و اقسام آن روایتی زیبا دارند که یکی از مصادیق این روایت اصحاب و یاران سید الشهدا (ع) است.

صبر چهار شعبه دارد: شوق، ترس، زهد و انتظار. هر کس شوق بهشت داشته باشد از هوا و هوس دست می‌کشد و هر کس از آتش بترسد از حرام‌ها خود را نگه می‌دارد و هر کس به دنیا بی‌اعتنا باشد، گرفتاری‌ها را به چیزی نگیرد و هر کس منتظر مرگ باشد در کارهای خیر بکوشد (کلینی، یعقوب، کافی، ج ۲، ص ۱۳٤).

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار