نیرو‌های امنیتی عراق چند طرح تروریستی داعش را خنثی کردند

منابع امنیتی عراق از شکست چند طرح دیگر داعش برای انجام عملیات تروریستی در جنوب بغداد و استان صلاح الدین خبر دادند.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ - 15October 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی عملیات بغداد امروز (سه‌شنبه) از دومین عملیات خنثی‌سازی حمله انتحاری تروریست‌ها به زائران اربعین در جنوب پایتخت عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری «بغداد الیوم»، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیرو‌های امنیتی ما دو متهم را دستگیر کردند که یک کیف حاوی دو کمربند انفجاری و بمب‌های دستی را حمل می‌کردند.».

وی افزود: «این دو متهم تصمیم داشتند زائران امام حسین (ع) را هدف بگیرند.»

یک تیم اطلاعاتی موسوم به «شاهین‌های عراق» هم امروز (سه‌شنبه) خبر داد نقشه چهار انتحاری برای حمله به زائران اربعین در سامراء را ناکام گذاشته است.

این تیم در بیانیه‌ای اعلام کرد در یک عملیات منحصر به فرد و پیش‌دستانه تیم شاهین‌ها پس از یک هفته تعقیب و پیگرد، یک گروه تروریستی که در یک مهمان خانه در شهر سامراء به سر می‌بردند، نقشه آن‌ها برای حمله به زائران حسینی را ناکام گذاشتند.

این گروه افزود: «مأموران تیم اطلاعاتی با هماهنگی گروهان‌های السلام طی یک عملیات کمین محکم در اطراف مهمانخانه مذکور درمنطقه الخیوط نزدیک رودخانه الرصافی در جنوب استان صلاح الدین با عناصر داعشی حاضر در مهمانخانه با سلاح سبک و متوسط درگیر شدند و پس از تقریبا نیم ساعت یکی از انتحاری‌ها را از پای در آورده و دومی هم خود را منفجر کرد و دو نفر دیگر هم دستگیر شدند و چهار بمب دستی، یک کمربند انفجاری و یک تفنگ نزد آن‌ها هم توقیف شد.»

«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراق هم امروز سه شنبه از دستگیری ۱۰ عامل انتحاری از جمله چند سرکرده داعش خبر داد که تصمیم داشتند زائران اربعین را در استان صلاح الدین هدف بگیرند.

ابورغیف در گفتگو با وبگاه خبری سومریه نیوز گفت: «تیم اطلاعات صلاح الدین با همکاری تیپ ششم الحشد الشعبی روز گذشته در یک ماموریت امنیتی در منطقه سمیلات در شهر بیجی در استان صلاح الدین ۱۰ عامل انتحاری را دستگیر کردند که کمربند انفجاری حمل می‌کردند و از جمله آن‌ها مسئول محور غربی استان در گروهک داعش بود. این عوامل انتحاری قصد داشتند تجمع‌های دینی در این استان را هدف بگیرند.»

مرکز فرماندهی عملیات سامراء روز دوشنبه هم اعلام کرد که «نیرو‌های فرماندهی عملیات دو عامل انتحاری را از پای درآورده و طرح داعش برای حمله به زائران اربعین در منطقه السیفونه واقع در شرق سامراء را خنثی کردند».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار