در شورای اسلامی شهر تهران انجام شد؛

تصویب یک فوریت ایجاد «موزه دفاع مقدس تهران»

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش تهران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موافقت کردند.
کد خبر: ۳۶۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ - 16October 2019

تصویب یک فوریت ایجاد «موزه دفاع مقدس تهران»به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش «موزه دفاع مقدس تهران» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دستور قرارگرفت.

در این جلسه احمد مسجد جامعی در خصوص ضرورت یک فوریت این طرح، اظهار داشت: آنچه سبب تدوین این طرح شد، این بود که تاکنون به نقش و سهم تهران در دفاع مقدس پرداخته نشده است از جمله اینکه تهران بیش از 30 هزار شهید در دوران دفاع مقدس داشته و یا اینکه چهار دوره بمباران و موشک باران را از سر گذرانده و یا اینکه در یک دوره 60 محله تهران از موشک باران آسیب جدی دیده است.

وی افزود: از جهتی موزه دفاع مقدس بسیار سخت افزاری شده و بیشتر به موزه صنایع دفاع شبیه شده و جنبه نرم افزاری آن کمرنگ است.

مسجد جامعی تصریح کرد: درراستای ایجاد ساختاری که جایگاه تهران در دوران دفاع مقدس را نشان دهد و نیز شناساندن اشخاصی که در دفاع مقدس نقش پر رنگی داشته اند و همچنین ایجاد لایه های اطلاعاتی، بنا را گذاشتیم تا در ایام هفته دفاع مقدس یک فوریت این طرح را مطرح کنیم.

در ادامه این جلسه محمد سالاری نیز گفت: من با محتوای این طرح موافقم اما اگر قرار باشد این طرح در اراضی عباس آباد اجرا شود، به دلیل آنکه بارگذاری های صورت گرفته در این اراضی بیش از آنچه که مصوبه شده بود صورت گرفته، مخالفم.

سید حسن رسولی نیز خاطرنشان کرد:علت یک فوریت ما نخست به دلیل قرار داشتن در ایام هفته دفاع مقدس بود. در مرحله بعد باید بگویم ایجاد این بخش بارگذاری جدیدی در اراضی عباس آباد ایجاد نخواهد کرد چرا که فضایی از موزه دفاع مقدس برای این منظور لحاظ خواهد شد. در پایان هم باید گفت غالب کاربری اراضی عباس آباد فرهنگی است و لذا در این راستا نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.در نهایت یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار