گزارش دفاع‌پرس از آخرین اخبار اربعین؛

ساماندهی 11 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین / 6 هزار پلیس راهور در مرزهای چهارگانه مستقر شدند

براساس اعلام مسئولان، 11 هزار دستگاه اتوبوس در سراسر کشور برای حمل‌ونقل زائران اربعین ساماندهی شده و 6 هزار و 500 پلیس راهور نیز برای تسهیل در ورود این زائران به کشور در مرزهای چهارگانه مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ - 16October 2019

ساماندهی 11 هزار اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین / 6500 پلیس راهور در مرزهای چهارگانه مستقر شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به‌سوی کربلا در ایام منتهی به اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین اجتماعات مذهبی جهان اسلام تبدیل شده است. هر ساله میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام برای عرض ارادت و محبت خود به سیدالشهدا (ع) پا در مسیر پیاده‌روی نهاده و با قبول سختی‌های شیرین این سفر، خود را در ایام اربعین به شهر مقدس کربلا می‌رسانند.

آخرین اخبار این راهپیمایی عظیم را در ادامه می‌خوانید:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی: استقرار 6 هزار و 500 پلیس راهور در مرزهای چهارگانه

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره موج بازگشت زائران اربعین حسینی در روزهای آینده و فعالیت‌های راهنمایی و رانندگی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بار برگشت زائران طی چهار روز آینده افزایش یابد؛ در حال حاضر 6 هزار و 500 نیروی پلیس راهور در مرزهای چهارگانه کشور مستقر هستند.

وی به استفاده از 900 دستگاه اتوبوس در راستای تسهیل در تردد زائران اشاره کرد و افزود: تا 30 مهرماه تمامی همکاران پلیس مستقر در مرزهای چهارگانه در مأموریت خود باقی خواهند بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به کاهش 17درصدی تصادفات جاده‌ای و 19درصدی تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: 65 درصد از حوادث رانندگی امسال مربوط به واژگونی خودروها بوده که اکثراً ناشی از خواب‌آلودگی راننده بود.

سردار ساجدی‌نیا: گم شدن گذرنامه مانع ورود به کشور نمی‌شود

همچنین سردار حسین ساجدی‌نیا دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره افرادی که گذرنامه خود را در کشور عراق گم کرده‌اند، تصریح کرد: اگر زائران گذرنامه خود را گم کردند، می‌توانند به کنسولگری ما در شهرهای عراق بویژه در کربلا، نجف، بغداد، سامرا و کاظمین مراجعه کنند؛ افسران نیروی انتظامی در کنسولگری در رابطه با گذرنامه حضور دارند و مشکلات این اشخاص را حل خواهند کرد، اما اگر به مرز هم آمدند مشکلی وجود ندارد؛ همکاران ما در مرزبانی و پلیس گذرنامه در مرز حضور دارند و در آنجا مشکل مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق آماری که از شب گذشته داریم، تقریبا در مرزها یک پنجم رفت و چهار پنجم برگشت است و در تمامی مرزها تعداد ورود به کشور عراق کمتر شده است.

توصیه فرمانده قرارگاه اربعین ناجا به زائران

سردار فتحی‌زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا نیز گفت: زائران ممکن است در روزهای پیک تردد به‌واسطه عدم وجود ظرفیت‌های کافی در زمینه حمل و نقل چه در کشور عراق و چه در ایران اسلامی دچار مشکل شوند بنابراین مدیریت سفر و بازگشت به موقع از سفر توصیه ما به زائران است.

وی با اشاره به اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های گسترده و در چهار مرز خروجی شاهد حضور گسترده زائران بدون هیچ مشکلی بودیم، افزود: هماهنگی لازم برای ورود زائران اندیشیده شده و تمام امکانات در مرزهای ورودی برای استقبال از زائران و انتقال آنها به داخل کشور صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تاکید کرد: سپاه در اربعین امسال خوش درخشید و قوت قلب ناجا در این همایش باشکوه است، هر جا کم می‌آوریم، می‌دانیم نیرویی مردمی پشت سر ما قرار دارد که می‌توان به آن تکیه کرد.

فتحی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که از سوی زائران در اربعین ۹۸ دیده شد، همین بازگشت تدریجی و پیش از اربعین به سمت مرزهای کشور بود که در عدم ایجاد گره های ترافیکی و همچنین ازدحام جمعیت فوق العاده موثر است و باید از این امر تقدیر کرد و امیدواریم در روزهای آتی این نوع مدیریت سفر در بین زائران را شاهد باشیم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین: ساماندهی 11 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران

براساس این گزارش عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین با بیان اینکه بهره‌گیری از تمام امکانات موجود برای تسهیل تردد زائران در سفر بازگشت از اربعین در دستور کار است، اظهار داشت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در سراسر کشور برای حمل‌ونقل زائران در سفر بازگشت ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیک تردد زائران اربعین به‌ویژه در حوزه بازگشت زائران از فردا آغاز می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این ایام از مرزهای چهارگانه کشور به‌ویژه مرز مهران تردد کنند.

استاندار ایلام: ورود ۱.۷میلیون زائر اربعین از مرز مهران به کشور

همچنین قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا بامداد چهارشنبه یک میلیون و 700 هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد خاک عراق شد‌ه‌اند، تصریح کرد: نسبت خروجی زائران از این مرز، به تمامی زائران اربعین امسال 40 درصد است به عبارت دیگر تقریباً از هر دو زائری که به خاک عراق پای گذاشته‌اند یکی از مرز مهران عبور کرده که آماری قابل توجه است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون سیاست‌هایی چون تقویت گشت‌های مشترک پلیس، هلال احمر، اورژانس در جاده‌های منتهی به شهرهای استان ایلام و سایر شهرهای مرکز کشور، در دستور ستاد اربعین قرار دارد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار