گزارش رسانه‌های منطقه از بزرگ‌ترین تجمع جهانی؛

حرکت میلیون‎ها زائر به سمت کربلا/ مشارکت حشدالشعبی در تامین امنیت راهپیمایی اربعین

پایگاه شبکه خبری المنار در گزارشی به پیاده‌ روی اربعین پرداخته و می‌نویسد که میلیون‌ها نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین، به سمت کربلا حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ - 17October 2019

حرکت میلیون‎ها زائر به سمت کربلا/ مشارکت حشدالشعبی در تامین امنیت راهپیمایی اربعینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه شبکه خبری «المنار» نوشت: میلیون‌ها نفر از کشور‌های مختلف برای شرکت در راهپیمایی اربعین، به سمت کربلا در حال حرکت هستند.

این پایگاه در ادامه می‌افزاید: ده‌ها هزار نفر از مردم عراق به صورت داوطلبانه به این زائران خدمات‌رسانی کرده و به آن‌ها غذا و خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

المنار می‎گوید: نیرو‌های امنیتی عراق با اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی، امنیت این مراسم که بزرگترین تجمع بشری در روی زمین به شمار می‌رود را تامین می‌کنند.

در همین حال پایگاه «بغداد الیوم» به نقل از کمیته امنیتی استان دیاله عراق گزارش داد که مرحله نخستین مرحله تامین امنیت راهپیمایی اربعین با موفقیت به پایان رسیده است.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی استان دیاله عراق، ضمن بیان این مطلب گفت که دومین مرحله تامین امنیت مراسم اربعین از روز چهارشنبه آغاز شده است.

به گفته این مقام عراقی، نخستین مرحله تامین امنیت مراسم اربعین پس از ۱۰ روز از آغاز آن به اتمام رسیده و دومین مرحله این عملیات که هدف آن تامین امنیت مسیر‌های بازگشت زائران است از روز چهارشنبه آغاز شد.

در همین حال وزارت حمل و نقل عراق گزارش داده که از آغاز مراسم اربعین هزاران نفر فرودگاه شهر نجف به دیگر مناطق انتقال داده شدند.

همچنین وزیر کشور عراق برای نظارت بر فعالیت‎های تامین امنیت مراسم اربعین به کربلا سفر کرده است.

رسانه‎های عراقی گزارش دادند که یاسین الیاسری روز پنج شنبه وارد کربلا شده است.

در خبری دیگر رسانه‎های عراق اعلام کردند که بیش از سه میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند.

از سوی دیگر ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشد الشعبی می‎گوید که نیروهایی از حشد الشعبی در تامین امنیت مراسم اربعین شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه حشد الشعبی در عملیات امنیتی و اطلاعاتی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین شرکت دارد گفت که مکان‎های جدیدی برای ایجاد بیمارستان‎های میدانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

این مقام ارشد حشد الشعبی بر تلاش همه نهادهای عراقی برای خدمت رسانی به زائران که از کشورهای مختلف در مراسم اربعین حضور یافتند، تاکید کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار