گزارش دفاع‌پرس از آخرین اخبار اربعین؛

بیشترین تراکم بازگشت زائران در 2 روز آینده/ 1 میلیون زائر با اتوبوس از کشور خارج شدند

براساس اعلام مسئولان، تا امروز یک میلیون زائر با اتوبوس از کشور خارج شدند و بیشترین تراکم بازگشت زائران اربعین به کشور در دو روز آینده خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ - 17October 2019

بیشترین تراکم بازگشت زائران در 2 روز آینده / یک میلیون زائر با اتوبوس از کشور خارج شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به‌سوی کربلا در ایام منتهی به اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین اجتماعات مذهبی جهان اسلام تبدیل شده است. هر ساله میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام برای عرض ارادت و محبت خود به سیدالشهدا (ع) پا در مسیر پیاده‌روی نهاده و با قبول سختی‌های شیرین این سفر، خود را در ایام اربعین به شهر مقدس کربلا می‌رسانند.

آخرین اخبار این راهپیمایی عظیم را در ادامه می‌خوانید:

بیشترین تراکم بازگشت زائران در 2 روز آینده

براساس این گزارش احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اوج‌گیری روند بازگشت زائران اربعین، اظهار داشت: بیشترین تراکم بازگشت زائران را در فردا و شنبه هفته آتی خواهیم داشت؛ زائران حتما سفر خود را مدیریت و سعی کنند در این دو روز سفر نداشته باشند و چنانچه تصمیم به بازگشت در این دو روز دارند، در قبال ازدحام شدید جمعیت حتماً سعه صدر داشته باشند.

وی تصریح کرد: با افزایش روند بازگشت زوار در 24 ساعت گذشته،  293 هزار نفر از زائران به کشور بازگشتند و حدود 67 هزار نفر نیز از کشور خارج شده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا صبح پنج شنبه، 3 میلیون 324 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: شاهد افزایش چشمگیر زائران در اربعین 98 نسبت به سال‌های قبل هستیم.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه تراکم جمعیت در مرز مهران و شلمچه نسبت به مرزهای دیگر بیشتر است، افزود: تردد در مرز چذابه و خسروی روان‌تر گزارش می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: امکانات حمل و نقل توسط دولت عراق و ایران پیش‌بینی شده و تعداد قابل توجهی اتوبوس در سمت مرز مستقر هستند که زائران را منتقل نمایند لذا نباید نگران وسایل نقلیه بود.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری: یک میلیون زائر با اتوبوس از کشور خارج شدند

همچنین داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور درباره آمار ورود و خروج زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی گفت: از ابتدای طرح سفرهای اربعین یعنی دهم مهر ماه تا صبح امروز، تعداد زائرانی که از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی از کشور خارج شده‌اند، یک میلیون نفر بودند که از طریق 29 هزار و 500 سفر اتوبوسی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شدند که از این تعداد 30 درصد به کشور بازگشته‌اند و مابقی هم در ایام پیش‌رو به کشور برمی‌گردند.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌ها و تلاشی که صورت گرفت، تمامی تقاضاها در پایانه‌های مسافربری سراسر کشور به حمل و نقل عمومی، پاسخ داده شد و این امر افزایش تمایل و علاقه‌مندی زائران نسبت به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را منجر شد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه‌ها این است که امروز بتوانیم ظرفیت‌ها را به‌صورت مناسب و به تعداد مورد نیاز در پایانه های مرزی در اختیار زائران قرار دهیم که در این باره باید گفت خوشبختانه خدمات حمل و نقل، در تمام چهار پایانه مرزی به‌صورت کامل در حال انجام است لیکن زائر هم قدرت انتخاب دارد و هم اینکه در بحث تخفیف‌ها، به منظور رقابت‌پذیری رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل دست بازتری دارد.

وزیر کشور: 280 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور بازگشتند

براساس این گزارش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: تا شب گذشته حدود 280 هزار نفر در مرز شلمچه بازگشتند و خروجی‌های ما تقریباً 60 هزار نفر بوده ‌و این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در مرزها به شرایط بسیار مطلوب‌تر و مناسب‌تری در تردد زائران رسیدیم، افزود: از سه روز پیش تاکنون ورودی‌های ما در مرزها نسبت به خروجی‌ها بیشتر شده و از مردم و زائران عزیز باید تشکر کنیم چراکه سفر خودشان را مدیریت کردند و به توصیه‌های ستاد اربعین گوش کردند.

وزیر کشور افزود: امیدواریم بتوانیم با تدابیری که به‌عمل‌آمده چند روز آینده را هم پشت سر بگذاریم. چنانچه نظم و انضباط رعایت شود می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه بدهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه احتمالاً طی دو روز آینده ترافیک بیشتری داشته باشیم، گفت: زائرانی که با خودروی شخصی آمدند و تازه از راه رسیدند بلافاصله سوار خودرو نشوند ‌بلکه ابتدا در مکان‌هایی که تعبیه‌ شده استراحت ‌و بعد از آن با خودروهای خود عازم شوند.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار