نماینده ولی فقیه در استان لرستان مطرح کرد؛

تقویت کانون خانواده یکی از رسالت‌های سنگین شورای فرهنگ عمومی

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: یکی از رسالت‌های سنگین شورای فرهنگ عمومی، تقویت کانون خانواده است.
کد خبر: ۳۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 17October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم ­آباد،  آیت الله «سید احمد میرعمادی» در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر نقش ویژه فرهنگ تاکید کرده و فرهنگ را پایه و اساس همه فعالیت‌ها می‌دانند و همین موضوع به خوبی جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی را ترسیم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تاکید کرد: اگر فرهنگ عمومی در مسیر درستی گام بردارد، بقیه امور نیز در مسیر درستی خواهد بود و اگر اینچنین نباشد به طور قطع به مشکل خواهیم خورد.

امام جمعه خرم آباد سپس با اشاره به نزدیکی روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، گفت: شهرداری باید همزمان با ۱۴ آبان، روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، نسبت به فضاسازی متناسب با این روز در سطح شهر اقدام کرده و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز برنامه‌ها و اقدامات ویژه‌ای را برای این مناسبت طراحی و اجرا کنند.

وی سپس با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از مصادیق بارز و باشکوه فرهنگ عمومی ما است که به مرکز قدرت‌نمایی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) مبدل شده و دشمنان اسلام و ایران اسلامی را به هراس انداخته است.

آیت الله «سید احمد میرعمادی» اربعین را رسانه پر قدرت عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) عنوان کرد و افزود: دشمنان به قدرت اربعین پی برده‌اند و از همین روی هر ساله با نقشه‌های گوناگون به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن پیاده‌روی عظیم اربعین هستند که البته همواره شکست خورده و همین اقدامات آنان بر شکوه و عظمت این روز و مراسمات آن افزوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های سنگین شورای فرهنگ عمومی، تقویت کانون خانواده است که امروز با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و نیازمند ورود جدی این شورا به مسائل این حوزه هستیم تا بتوان چالش‌های موجود را رفع و آرامش را به کانون خانواده‌ها بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس مهمترین چالش‌های پیش روی خانواده‌ها را برشمرده و اظهار داشت: نبود زبان مشترک بین والدین و فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، نبود تفاهم بین زوجین، تغییر در نحوه انتخاب همسر، اعتیاد در بین خانواده‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان، خشونت در خانواده، خیانت و بی‌اعتمادی، رواج دروغ در بین زوجین و فرار از کانون گرم خانواده و منزل مهمترین چالش‌هایی است که کانون خانواده‌های ما را تهدید کرده و با توجه به تاکیدات شورای کشور لازم است در جلسه آینده شورا به طور ویژه به آن پرداخته شود.

آیت‌الله میر عمادی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی تقویت و تحکیم کانون خانواده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سران سه قوه ابلاغ گردیده و اعضای شورا می‌بایست برای حضور در جلسه بعدی، این سیاست‌ها را مطالعه و برنامه‌های خود را برای اجرای آن در استان ارائه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار