درخواست رئیس‌جمهور عراق برای توقف فوری عملیات ترکیه

رئیس جمهور عراق که میزبان وزیر خارجه فرانسه بود، گفت عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تلاش‌های جامعه بین‌الملل در مبارزه با تروریسم را ناکام خواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۶۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ - 17October 2019

درخواست رئیس‌جمهور عراق برای توقف فوری عملیات ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که صبح امروز وارد عراق شده بود، ظهر امروز به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور رفت.

صالح در جریان این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای حمایت از عراق در حفظ امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

وی تصریح کرد که نباید به گروه‌های تروریستی اجازه داد که بار دیگر فعالیت خود را در عراق آغاز کنند و امنیت منطقه و جهان را به خطر بیاندازند.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از رئیس جمهور عراق گزارش داد که این کشور همچنان از آثار ویرانگر جنایت‌های گروه تروریستی داعش رنج می‌برد.

صالح در ادامه افزود نفوذ نظامی ترکیه به شمال سوریه، تلاش‌های جامعه بین‌الملل در مبارزه با تروریسم را ناکام خواهد گذاشت.

وی در همین ارتباط، اعلام کرد که باید عملیات نظامی ترکیه در سوریه متوقف شده و فورا به فاجعه انسانی در مناطق درگیری رسیدگی شود.

در جریان این دیدار، طرفین روابط دوجانبه، تقویت راه‌های همکاری مشترک بین دو کشور و آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را بررسی کردند.

وزیر خارجه فرانسه صبح امروز به دیدار محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق رفت و پس از این نشست، کنفرانس خبری مشترکی برگزار کرد.

لودریان در این نشست گفت: «سفر من به عراق برای بررسی نفوذ ترکیه در شمال سوریه است... و نسبت به بازگشت داعش به عراق و سوریه به خاطر نفوذ ترکیه در شمال سوریه هشدار می‌دهیم».

وی با بیان اینکه پاریس نسبت به حفظ امنیت عراق و مرزهای این کشور از خطر داعش حساس است، تصریح کرد که بازگشت داعش، خطری است که عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که «تلاش خواهیم کرد نشستی با ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش] داشته باشیم تا پیامدهای تجاوز ترکیه [به سوریه] را بررسی کنیم».

ترکیه به همراه تروریست‌های ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را تحت عنوان «چشمه صلح» در استانهای حسکه و رقه سوریه آغاز کرد و این عملیات همچنان ادامه دارد. ترکیه مدعی است که هدف این عملیات، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از نوار مرزی این کشور و سوریه است.

وزارت خارجه سوریه نیز امروز بار دیگر ضمن محکوم کردن این تجاوز، تأکید کرد که چنین تجاوزی معلول توهمات و اهداف توسعه‌طلبانه دولت ترکیه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار