جزئیات دیدار مهم الحوثی با رئیس صلیب سرخ جهانی

عضو شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آخرین تحولات مربوط به پرونده انسانی یمن را در سایه محاصره همه جانبه متجاوزان علیه این کشور بررسی کرد.
کد خبر: ۳۶۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ - 17October 2019

جزئیات دیدار مهم الحوثی با رئیس صلیب سرخ جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی و محمد حسین العیدروس رئیس مجلس شورای یمن و پیتر مارویر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هیئت همراهش با یکدیگر در شهر صنعا دیدار کردند.

الحوثی در این دیدار تصریح کرد: شورای عالی سیاسی و دولت نجات در صنعا همه تسهیلات لازم را به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ایفای نقش خود براساس قوانین و موازین بین‌المللی ارایه کرده است که از جمله اجازه دادن به تیم صلیب سرخ برای بازدید از بازداشتگاهها و مصاحبه با بازداشت شدگان است.

وی افزود: شورای عالی سیاسی یمن درخواست کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ملاقات با اسیران سعودی را از طریق وزارت خارجه به طور جدی مد نظر قرار خواهد داد.

الحوثی بر لزوم این نکته تاکید کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نگرانی‌ها درخصوص بمباران یک مرکز نگهداری اسیران در استان ذمار را درک کند و بدنبال حل واقعی این مشکل باشد تا دوباره تکرار نشود.

وی افزود: دستورات به وزارت دفاع داده شده است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از مختصات محل های نگهداری اسیران جدید آگاه کند تا ماموریت خود را ایفا کرده و از اقدام ائتلاف متجاوز به یمن در بمباران نیروهای اسیر خودش در آینده جلوگیری کند.

الحوثی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را تشویق کرد که نقش موثری در اجرای توافقنامه استکهلم در ارتباط با مبادله اسیران ایفا کند.

وی افزود: همه محل های نگهداری بازداشت شدگان غیرنظامی هستند و به هیچ وجه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار نمی گیرند. متجاوزان به دروغ گویی برای توجیه جنایت های خود به عنوان مثال درخصوص بمباران سالن گردهمایی یا مجلس عروسی در روستای سنبان یا حمله به ساختمان مسکونی خیابان الرقاص شهر صنعا عادت کرده‌اند.

الحوثی گفت: متجاوزان همواره مدعی می شوند که این اماکن، انبارهای سلاح هستند. آنها از جمله درباره بازداشتگاه ذمار مدعی شده بودند که این بازداشتگاه محل شلیک موشک یا پرواز پهپادها است. این درحالی است که همگان می دانند که قراردادن اینگونه سلاح ها در اماکن عمومی یا پنهان کردن از انظار هزاران دانشجوی دانشکده یا دانشگاه ذمار دشوار است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین از تشکیل کمیته های تحقیق مستقل درخصوص جنایت بمباران بازداشتگاه‌ها برای روشن شدن حقایق استقبال کرد و از رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا هر کارشناسی را که می خواهد برای بازدید و بررسی محل بمباران شده در ذمار بیاورد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار