برپایی مواکب در کشور عراق باعث همدلی بین ملت‌های ایران و عراق شده است

سید«اصغر موسوی» مسئول موکب ریحانه النبی شهرستان دورود، گفت: برپایی مواکب در کشور عراق باعث همدلی بین ملت‌های ایران و عراق شده و هم‌چنین زائران ایرانی به‌دلیل تقارن فرهنگ و آداب بیش‌تر تمایل دارند که در موکب‌های ایرانی سکنی گزینند.
کد خبر: ۳۶۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 18October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سید«اصغر موسوی» مسئول موکب ریحانه النبی شهرستان دورود در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما روز ۱۷ مهر وارد خاک کربلا شدیم و محموله‌های موکب در همان روز نخست وارد کشور عراق شد،  امسال هماهنگی‌ها نسبت به سال گذشته عالی بود و تجهیزات موکب را زودتر دریافت کردیم،  همان روزی که در یکی از مدارس شهر کربلا اسکان یافتیم، آماده پذیرایی از مهمانان شدیم. 

وی با بیان اینکه در موکب ریحانه‌النبی بخش‌های طب اسلامی، واکس‌زنی، خیاطی و آرایشگری و خشک‌شویی وجود دارد، گفت: غرفه کودکان در این موکب نسبت به سال گذشته وسیع‌تر شده و سه وعده غذای گرم بین زائران حسینی توزیع می‌شود. 

مسئول موکب ریحانه النبی شهرستان دورود، بیان داشت: ظرفیت مدرسه ما ۸۰۰ نفر بوده و هم‌چنین یک ایستگاه صلواتی نیز برای پذیران از زائران دایر شده‌ است.

موسوی، افزود: یکی از مشکلاتی که در مواکب وجود دارد کمبود آب و یخ است و چون ایام اربعین در سال‌های آینده با ماه‌های گرم سال مصادف می‌شود، باید مسئولان تدابیری برای تهیه وسایل سرمایشی داشته باشند.    

وی با بیان اینکه برپایی مواکب در کشور عراق باعث همدلی بین ملت‌های ایران و عراق شده و هم‌چنین زائران ایرانی به‌دلیل تقارن فرهنگ و آداب بیش‌تر تمایل دارند که در موکب‌های ایرانی سکنی گزینند، افزود: امسال ظرفیت مواکب ایرانی نسبت به سال‌های گذشته شلوغ‌تر شده و ما با افزایش زائران نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو هستیم. 

مسئول موکب ریحانه النبی شهرستان دورود، عنوان کرد: فعالیت موکب ریحانة‌النبی تنها مختص به ایام اربعین نیست، بلکه در ایام فاطمیه برگزاری نمایشگاه و ایستگاه صلواتی را داریم، هم‌چنین در شب یلدا و یا اول مهر بسته‌های حمایتی را بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنیم.

موسوی، گفت: موکب ریحانةالنبی با حضور جوانانی که اغلب از نخبگان و دارای رتبه‌های برتر کنکور هستند، اقدامات جهادی را در مناطق محروم انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار