امام جمعه تبریز:

راهپیمایی اربعین اجتماع سیاسی است

سید محمدعلی آل‌‌هاشم گفت: پیاده روی اربعین و اساسا مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) یک امر سیاسی است.
کد خبر: ۳۶۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ - 18October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه‌ی تبریز به راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: حضور میلیونی زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شیعه را از نگاه کوچک و بی‌ارزش به نگاه و سطح بالاتری راهنمایی کرد، افزود: امروز مسلمانان در سطح دنیا مطلع شدند که می‌توان بسیاری از موضوعات را تغییر داد.

خطیب جمعه تبریز فرهنگ انتظار را پیوست تجمع جهانی مراسم اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: امروز خیلی از شعیان به این درک رسیدند که انتظار فرج با اصلاح جامعه و مبارزه با ستمگران امکان پذیر است.

حجت الاسلام آل هاشم از ادامه دار بودن پیاده روی اربعین تا ظهور حضرت مهدی(عج) ابراز امیدواری کرد و گفت: پیاده روی اربعین و اساسا مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) یک امر سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان خطبه‌ اول خاطرنشان  کرد: اگر ملت‌های مسلمان با هم متحد باشند اتفاقات بزرگی در دنیا و منطقه رقم خواهد خورد.

امام جمعه تبریز در خطبه‌های دوم به مسائل مختلفی از جمله استیصال سعودی‌ها و مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبرانقلاب در جمع دانشگاهیان دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند که نباید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم.

وی به تعبیر معظم له درباره عزت و عظمت سپاه پاسداران پرداخت و بیان کرد: رزمندگان یمنی با تاسی از فرهنگ مقاومت تاثیرات مثبتی در منطقه خواهند شد.

حجت الاسلام آل هاشم به درخواست‌های متعدد و با واسطه‌ی سعودی برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب در دیدار با عمران خان گفتند که راه مذاکره ایران با عربستان از یمن می‌گذرد

خطیب جمعه تبریز حمله به نفت‌کش ایرانی را انتقام‌جویانه و برای جبران شکست های آمریکا توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی در حمله به نفت کش ایران نقش اصلی را برعهده داشت

وی افزود: این حمله از جانب کشورهایی بوده که خواهان مذاکره هستند و عمران خان را بعنوان میانجی فرستاده بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امنیت آب‌راه‌های عمومی را مطالبه تمامی کشورها دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی، صادرات نفت را حق تمامی کشورها می‌داند.

وی در ارزیابی‌های خود، پاسخ به حمله علیه نفت‌کش ایرانی را قاطع پیش بینی کرد و گفت: جمهوری اسلامی نشان داده در مقابل اقدامات کودکانه آمریکا و حامیانش، در مناسب ترین زمان ممکن پاسخ قاطع می‌دهد.

امام جمعه تبریز عملیات غرور آفرین در دستگیری مدیر سایت آمدنیوز را از جانب ملت آذربایجان به پاسداران گمنام امام زمان(عج) تبریک گفت و موفقیت سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را از خداوند منان خواستار شد.

حجت الاسلام آل هاشم به انتخابات آتی مجلس هم گریزی زد و در تذکر مهمی خطاب به کاندیداها گفت: نماینده که به مجلس شورای اسلامی می‌رود باید تزکیه نفس داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی هفته ورزش و تربیت بدنی را به جامعه ورزشی استان تبریک گفت و اظهار داشت: ورزش انسان را از تنبلی و کسالت نگه می‌دارد و باعث شادابی در جامعه می‌شود.

وی همچنین خطاب به تصمیم سازان و تصمیم گیران ورزشی گفت: با تکیه بر توصیه‌ی پیامبر اکرم(ص) باید آموزش‌های ورزشی از جمله تیراندازی و اسب سواری و شنا فراگیر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار