نماینده ولی فقیه در خوزستان:

همه باید بتوانیم از بستر اربعین در اصلاح رفتارهایمان بکوشیم

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: سفر اربعین برای تحول است و باید بتوان از این بستری که فراهم شده در اصلاح رفتارهایمان بکوشیم.
کد خبر: ۳۶۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ - 19October 2019

باید بتوانیم از بستر اربعین در راستای اصلاح رفتارهایمان بکوشیم

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام سید «عبدالنبی موسوی‌فرد» امام جمعه اهواز امروز در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: به یاد می آورم 10 سال پیش را وقتی در خرمشهر امکانات چندانی برای زائران وجود نداشت و سه شبانه روز طول می کشید تا یک زائر با بهره مندی از کمترین امکانات و تحمل سختی های زیاد از مرز عبور کند و وارد خاک عراق شود.

وی افزود: از حدود سه تا چهار سال پیش به ویژه امسال آنقدر تردد زائران در مرزهای شلمچه و چذابه روان است که تعبیر من از این مسئله آن است که آب را از یک سرازیری بریزند و در آن پائین منتظر باشی که آرام و آسان عبور کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به محدودیتی که در عراق به لحاظ امکانات وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با ظرفیت های فراهم شده از سوی ایران در آن سوی مرز (بخش عراقی شلمچه) مشکل کمبود خودرو برای انتقال زائران و آب معدنی در کمترین زمان ممکن مرتفع شد.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه امسال تردد در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال گذشتنه بسیار روان تر است، گفت: طبق آمار، امسال دو برابر جمعیت زائران سال گذشته برای سفر به عتبات عالیات و به ویژه کربلای معلی از طریق مرزها به عراق رفتند.

وی افزود: آمار بالای زائران عبور کرده از مرزهای کشور بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است و بستر و زمینه حضور آقا امام زمان (عج) را فراهم می کند، مردم اعم از پیر و جوان چه در ایران و چه در عراق تمام قد آماده خدمات رسانی به زائران حسینی هستند و به این نحو ارادت و احساس خود را به آقا اباعبدالله الحسین نشان می دهند و این چیزی نیست جز اینکه به واسطه یک مبداء با یکدیگر گره می خورد.

موسوی فرد ادامه داد: از تمام مجموعه ها اعم از مواکب ایران و عراق، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، ارتش، سپاه، بسیج و دستگاه های مختلف اجرایی که دست در دست یکدیگر کوشیدند تا با کمترین مشکل بتوانند با مدیریت این جمعیت عظیم از زائران که در هوای گرم می خواهند از مرز عبور کرده و به عراق بروند و برگردند، قدردانی می کنم.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: پایانه شلمچه نسبت به سال گذشته شکل بهتری پیدا کرده و کارها منسجم تر از قبل به انجام می رسد، توصیه ام به زائران آن است که  از آنجایی که این سفر برای تحول است و باید بتوان از این بستر و زمینه ای که فراهم شده در راستای اصلاح رفتارهایمان بکوشیم، اگر رفتیم و برگشتیم اما تغییری نکردیم نباید به خودمان امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار