رئیس‌جمهور لبنان از وجود راه‌حل اطمینان‌بخش برای حل بحران خبر داد

رسانه‌ها در لبنان از تلاش مقامات این کشور برای کنترل اوضاع از طریق ارائه طرح‌های اقتصادی و اصلاحی خبر می‌دهند. رئیس‌جمهور لبنان از وجود راه‌حل اطمینان‌بخش برای حل بحران خبر داد
کد خبر: ۳۶۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ - 19October 2019

رئیس‌جمهور لبنان از وجود راه‌حل اطمینان‌بخش برای حل بحران خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان قول داد برای حل بحران اخیر در کشورش راه حل قانع کننده‌ای وجود دارد.

او شامگاه شنبه (۲۷ مهر) در برابر طرفداران خود حاضر شد و گفت: «برای حل بحران، راه حل مطمئنی وجود خواهد داشت.

لبنان امروز نیز برای سومین روز متوالی شاهد اعتراضات مردمی به وضعیت اقتصادی و معیشتی و همچنین اعتراض به وضع مالیات در بخشی از خدمات دولتی از جمله اینترنت است.

سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان دیروز در واکنش به اعتراض‌ها و درخواست برخی از احزاب سیاسی این کشور از وی برای کناره‌گیری از قدرت، به احزاب شریک در کابینه دولت خود ۷۲ ساعت مهلت داد برای برون رفت از بحران اخیر راه‌حل ارائه دهند.

شبکه المیادین لبنان لحظاتی قبل به نقل از منابعی در کابینه گزارش داد که حریری به مشورت‌های خود با سایر احزاب ادامه خواهد داد و حداکثر تا روز دوشنبه این هفته از کابینه خواهد خواست جلسه‌ای برگزار کند.

این در حالی است که برخی منابع عربی و خبرگزاری رویترز انگلیس مدعی شده‌اند که نخست‌وزیر لبنان قصد دارد فردا یکشنبه جلسه کابینه را برگزار کند.

در همین ارتباط، «علی حسن خلیل»، وزیر دارایی لبنان نیز بعد از دیداری که با حریری داشت، گفت که با نخست‌وزیر این کشور به توافق رسیده است که بودجه سال آتی فاقد افزایش هرگونه مالیات و عواض جدید باشد.

او در توییتر خود نوشت که توافق شد که همه پروژه‌ها و طرح‌های ارائه شده در این مورد (افزایش مالیات) از طرف هر وزارت‌خانه‌ای باشد، لغو شده و به جای آن، طرح‌های اصلاحی جدید با مشارکت بخش بانکی و دیگر بخش‌ها جایگزین شود.

همزمان نیز شبکه المیادین به نقل از منابع مختلف لبنانی گزارش داد که دولت با سندی «نجات‌بخش و اصلاحی» موافق کرده که فاقد هرگونه مالیات یا عوارض است.

به گفته این منابع، سند ارائه شده، دارای کسری بودجه صفر درصدی است.

کابینه دولت لبنان به ریاست حریری هفته گذشته از پایان مذاکرات حول لایحه بودجه خبر داده بود. در لایجه بودجه دولت لبنان با افزایش مالیات بر برخی از خدمات از جمله اینترنت و تماس‌های اینترنتی موافقت کرده بود تا از این طریق کسری بودجه را به طریقی جبران یا کاهش دهد.

با این حال، اعتراضات مردم و گسترش آن از روز پنجشنبه به سایر مناطق و شهرها، «محمد شقیر»، وزیر ارتباطات لبنان را مجبور به عقب‌نشینی کرد. او گفت که لغو مالیات جدید بعد از تماس با حریری صورت گرفته است. به رغم لغو مالیات جدید، معترضان دست از اعتراض برنداشتند و خواستار سرنگونی دولت حریری هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار