جان باختن سه اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران سعودی

احزاب و نهادهای یمنی جان باختن سه اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور را در زیر شکنجه مزدوران ائتلاف سعودی در شهر مأرب یمن محکوم و تاکید کردند سکوت شک برانگیز سازمان ملل جنایتکاران ائتلاف را به تکرار چنین جنایاتی جسورتر کرده است.
کد خبر: ۳۶۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 20October 2019

جان باختن سه اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مزدوران ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی جنایت جدیدی را علیه سه اسیر یمنی مرتکب شدند که زیر شکنجه‌های شدید در زندان‌های استان مأرب در یمن جان باختند.

وبگاه خبری المسیره یمن خبر داد، سه اسیر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توسط مزدوران ائتلاف سعودی تا حد مرگ در داخل زندان شهر مأرب شکنجه شدند و مزدوران سعودی بر تحویل ندادن اجساد این قربانیان هم اصرار دارد.

کمیته ملی اسرای یمن این جنایت فجیع را محکوم و تأکید کرد: قتل اسرای یمنی نفرت و بدخواهی خائنین و اهداف بد آن‌ها را نسبت به ملت عزیز ما را نشان می‌دهد.

این کمیته همچنین تأکید کرد که تکرار این جنایات علیه اسرا نشانگر این است که آن‌ها تحت فرمان عالی‌ترین رهبران کشورهای متجاوز و مزدوران آن‌ها قرار دارند و کشورهای ائتلاف سعودی از لحاظ قانونی و اخلاقی در قبال این جنایات مقصر هستند.

شورای قبایل یمن این جنایت فجیع را محکوم کرد و نسبت به تکرار این جنایات فجیع و موهن به قبایل یمنی، اجداد و آداب و رسوم خیرخواهانه آن‌ها هشدار داد و از قبایل آزاد مأرب خواست تا مسئولیت جنایات متجاوزان و مزدورانشان علیه اسرا را بر عهده بگیرند.

مرکز حقوق بشر و توسعه یمن هم این جنایت قتل اسرا توسط نیروهای متجاوزان علیه یمن را محکوم و تاکید کرد: این قتل، به عنوان جنایتی جنگی به حساب می‌آید و حلقه دیگری از زنجیره قتل‌ها و شکنجه‌ها به دست متجاوزان ائتلاف سعودی و مزدورانشان است.

این مرکز کشورهای متجاوز علیه یمن را مسئول جنایت مذکور و جنایات قبل آن توصیف کرد و تحقیق و تشکیل کمیته تحقیق بین المللی بی طرف در همه جنایات علیه ملت یمن را خواستار شد.

کمیته احزاب و گروه‌های سیاسی یمنی ضد ائتلاف هم این جنایت فجیع را محکوم کرد و متجاوزان و مزدورانشان را مسئول حفظ جان و شرافت اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی خواند.

این کمیته از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری وابسته به آن و صلیب سرخ خواست به مسئولیت اخلاقی و انسانی خود که مطابق با منشور سازمان ملل و توافق ژنو درباره شیوه برخورد با اسرای جنگی و معاهدات بین‌المللی مربوط به حقوق بشر است، به درستی عمل کنند.

این کمیته ضمن دعوت از آزادگان جهان برای محکوم کردن این جنایت فجیع ضد بشریت از ملت بزرگ یمن هم خواست انتقام خون این اسرا را با حضور بیشتر در میدان عزت و شرافت برای نجات کشور از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان بگیرند.

احزاب دیدار مشترک یمن هم با شدیدترین لحن اقدام مزدوران ائتلاف سعودی در شهر مأرب در قتل سه اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی را محکوم کردند.

در بیانیه این احزاب آمده است: نیروهای متجاوز و مزدوران آنها مسئول عواقب چنین اقداماتی هستند و گستاخی مزدوران در بازداشت اجساد این اسرا پس از کشتن آنها به طرز وحشیانه محکوم است.

این احزاب از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خواستند به مسئولیت خود در قبال چنین جنایاتی که در مناطق تحت کنترل نیروهای متجاوز و در سایه سکوت غیرقابل توجیه جامعه جهانی تکرار می‌شود عمل کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار