ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق عنوان کرد؛

ارتقا توانمندی ارتش نیازمند تلاش نسل جوان است

امیر «رضا آذریان» گفت: نسل جوان ارتش باید با بهره­‌گیری از قدرت تفکر و هدایت­‌های فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش در جهت افزایش توانمندی­‌های این نیرو گام­‌های مؤثری بردارد.
کد خبر: ۳۶۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 20October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا امروز (یکشنبه) با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر «آذریان» در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در برگزاری با شکوه برنامه­‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان اظهار داشت: کارکنان اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به واسطه وظیفه‌­ای که در حوزه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عهده­‌دار هستند، مسئوولیت و مأموریت سنگینی را بر عهده دارند.

وی افزود: اقدامات و فعالیت­‌های این اداره­‌کل، از آن جهت که در آینده ماندگار خواهد شد بسیار ارزشمند است. امیدواریم قرارگاه منطقه‌­ای شمال­‌شرق نزاجا نیز بتواند هم در اجرای مأموریت­‌های مشترک و انجام وظایف و هم در انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان که به دنبال حقیقت هستند اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را یاری کند.   

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق خاطر نشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ جوانان، نسلی جوانی که امروز که در ارتش جمهوری اسلامی مشغول به خدمت است افسران و درجه‌­دارانی هستند که در سطوح علمی بالایی قرار دارند.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: نسل جوان ارتش جمهوری اسلامی باید با بهره‌­گیری از قدرت تفکر و هدایت‌­های فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش در جهت افزایش توانمندی‌­های این نیرو گام­‌های مؤثری بردارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در پایان این دیدار، ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت کارکنان ارتش در روایتگری در سطح مدارس، استقرار تعدادی از کارکنان قرارگاه منطقه­‌ای شمال­شرق نزاجا را در اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی در راستای اجرای مأموریت­‌های مشترک بین این اداره‌­کل و قرارگاه منطقه‌­ای نزاجا را خواستار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده نیز در این دیدار ابراز داشت: دغدغه­‌های فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای شمال­شرق نزاجا در حوزه حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس برای ما ارزشمند است که به این نگاه و گفتمان باید افتخار کرد.

وی بیان داشت: همه نیروهای مسلح امروز سرباز کوچک نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هیچ دلیل برای فخر فروشی نسبت به همدیگر وجود ندارد.

این مسئوول تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا بر موفقیت‌­ها و عدم موفقیت­‌های کارکنان نیروهای مسلح نظارت دارند و تدابیر لازم را صادر می‌­فرمایند، که این امر باعث افتخار نیروهای مسلح است.  

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات عمرانی صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی ابراز داشت: ساختمان مرکز اسناد و پژوهشکده دفاع مقدس مرکز فرهنگی استان خراسان رضوی در بهمن­‌ماه سال جاری به بهره‌­برداری خواهد رسید.

وی در ادامه، به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس در قالب یک برنامه چهار ساله در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه، با تشکیل گروه‌­های تخصصی دانشنامه دفاع مقدس، مأموریت پیگیری می­‌شود.

یوسفعلی‌زاده به حضور مؤثر دستگاه‌های اداری استان ذر برگزاری هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با ارائه محتواهای تولید شده از سوی اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به دستگاه­‌ها و نهادهای استان، تمام دستگاه­‌های اداری استان در هفته دفاع مقدس نقش ایفا کردند.

این مسئوول ادامه داد: از 45 دستگاه اداری استان و همچنین دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان­‌ها، گزارش عملکرد هفته دفاع مقدس به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی سپس در خصوص راه­‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان­‌ها و همچنین برگزاری اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس با عنوان «کهربا»، به عنوان اولویت­‌های انجام شده و در دست اجرای این اداره کل، مطالبی را بیان کرد.

یوسفعلی­‌زاده در پایان با استقرار تعدادی از کارکنان قرارگاه منطقه­‌ای شمال‌شرق نزاجا در اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در راستای اجرا و تقویت مأموریت­‌های مشترک قرارگاه منطقه‌­ای شمال شرق نزاجا و این اداره­‌کل در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس موافقت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها