انجام رزمایش رژیم صهیونیستی برای مقابله با لبنان

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد ارتش اسرائیل همچنان در حال رزمایش نظامی در شهرک لبنانی شبیه سازی شده در منطقه جولان برای آمادگی در هر جنگ آتی با لبنان است.
کد خبر: ۳۶۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ - 20October 2019

رزمایش رژیم صهیونیستی در شهرک لبنانی شبیه سازی شده در جولان اشغالیبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه خبر داد، ارتش این رژیم  تمرین‌های نظامی خود  را در مناطق پرجمعیت ادامه می‌دهد که از جمله آن یک مانور نظامی  در داخل شهری است که  در جولان اشغالی سوریه ساخته شده که شبیه یک شهر لبنانی است تا اسرائیل قبل از جنگ آینده احتمالی خود با لبنان برای آن آماده باشند.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، ارتش اسرائیل در جولان سوریه چندین روستای لبنانی، اردوگاه‌های فلسطینی و تونل‌های نظامی بنا کرده تا نیروهایش را برای مبارزه در داخل مناطق مسکونی آموزش دهد که احتمال دارد در آینده این مبارزه در خاک لبنان باشد به گونه‌ای که ساختمان‌ها و تاسیسات آن مشابه ساختمان‌های واقعی است.

این گزارش  نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل در تلاش برای شبیه سازی دقیق واقعیت‌های جنوب لبنان، ساختمان‌ها و خیابان‌ها در شهرها از جمله مزارع و دشت‌ها، کوچه های روستایی، فضاهای باز، امکانات کشاورزی و تونل‌های زیرزمینی ساخته است.

در این گزارش شارون آزولی،  یک افسر صهیونیست و رئیس بخش استحکامات در تیپ شمالی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که ارتش اسرائیل می‌خواهد مناطق آموزش نظامی را با آنچه در جنگ سوم لبنان انتظار می‌رود تطبیق دهد و یگان‌های نظامی برای روز مناسب آماده باشند.

وی افزود: عملیات رزمی امروز در مناطقی صورت می‌گیرد که برخلاف گذشته اساساً مسکونی است، بنابراین نیروی زمینی پویاتر ، جدی‌تر و بزرگتر شده است. ما در حال ساختن اردوگاه‌های آموزشی بیشتری نظیر این نمونه هستیم تا هرکدام از آنها با تهدیدهایی  که در برابر اسرائیل در جبهه‌های مختلف وجود دارد، روبرو شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این هم تاسیسات آموزش نظامی اینچنینی در منطقه زالیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی ساخته بود که مشابه نوار غزه بود و به گفته «یووال شالوم»، یک افسر مسئول عملیات رژیم صهیونیستی «در آنجا کاملا احساس می‌کردی در داخل نوار غزه هستی یعنی محله‌ها و اردوگاه‌های آوارگان کاملا مشابه چیزی است که در غزه است  این امر به نیروهای ما فرصت یادگیری مبارزه در مناطق غیر باز و موقعیت‌های پرجمعیت را می دهد.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار