به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران

مراسم "یار مهربان" با حضور امیر نامی برگزار شد

همزمان با سالروز عملیات کربلای 4 مراسم اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج با عنوان یار مهربان، به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران بخش چهاردانگه و شاطره با حضور جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ - 24December 2014

مراسم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرتیپ امیر دکتر محمدحسن نامی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس، مساجد و پایگاههای بسیج بخش شاطره و چهاردانگه که با عنوان "یار مهربان" و به همت جمعی از خیرین و نیکوکاران، صبح امروز در شهرک صنعتی چهاردانگه برگزار شد، گفت: منطقه صنعتی چهاردانگه به لحاظ بافت جغرافیایی از اهمیت بالایی در تولید و پیشرفت صنعتی برخوردار است و به همین سبب حضور چشمگیر خیرین و نیکوکاران در بهبود فضای فرهنگی و توسعه مدارس این ناحیه به شدت احساس میشود.

وی با اشاره به حماسههای بیبدیل رزمندگان در دوران دفاع مقدس و ایثار و جانفشانی این غیورمردان تصریح کرد: همانطور که امام(ره) فرمودند "دفاع مقدس ما تکرار واقعه عاشور بود" و با توجه به اینکه عاشورا 1376 سال قبل و تنها به مدت چند ساعت رخ داد اما توانست تمام اسلام و تاریخ تشیع را سیراب کند و از این منظر دفاع مقدس 8 ساله ما در برابر رژیم بعث و استکبار جهانی باید بتواند انقلاب اسلامی ما را سیراب نماید.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه کارهای بزرگی در دوران پرافتخار دفاع مقدس انجام شد، تاکید کرد: پشتیبانی استکبار جهانی از رژیم بعث در طول 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و در اینباره میتوان گفت که عراق با آمادگیهای قبلی و برنامه ریزیهای بسیار وسیع در زمینه استراتژیک با ایران مواجه شد و صدام در روز 31 شهریور به زعم باطل خود تصور میکرد پس از حمله به ایران در عرض 3 روز خوزستان به طور کامل سقوط خواهد کرد و در روز هفتم جنگ، تهران به تصرف آنها در خواهد آمد.

وی افزود: در روز 31 شهریور صدام در نزدیکی پادگان کوت درون یک تانک T64 گلولهای را به سمت مرزهای ما شلیک کرد و در همین زمان "عدنان خیرالله" وزیر دفاع رژیم بعث در یک ماشین جیپ در چند کیلومتری صدام منتظر دستور اعزام خلبانان به ایران بود. پس از شلیک اولین گلوله توسط صدام، جمعی از خلبانان عراقی برای حمله به پایگاههای ما به پرواز درآمدند و "عدنان خیرالله" با این اسم رمز که جوانان به پرواز درآمدند به صدام اطلاع داد و به زعم باطل خود به صدام این بشارت را داد که چند ساعت دیگر کمر ایران شکسته خواهد شد!

امیر نامی در رابطه با آمادگیهای استراتژیکی رژیم بعث در مواجهه با ایران گفت: "برژینسکی" مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در دیداری که 16 روز قبل از 31 شهریور 59 با صدام داشت؛ اعلام کرده بود که برای آمریکا، ایران چند تکه بهتر از ایران یکپارچه خواهد بود و در همین رابطه سرلشکر "رفیق سامرایی" یکی از امرای ارتش صدام در کتاب خاطرات خود گفته است که قبل از حمله به ایران ما استاندار خوزستان و فرمانداران شهرستانها را تعیین کرده بودیم و آماده بودیم که به محض اشغال ایران سیستم برقرسانی و آب خوزستان به عراق متصل شود و حتی متن سخنرانی صدام در هنگام اشغال خوزستان 16 روز قبل آماده شده بود و صدام بارها آن را خوانده و تمرین کرده بود تا در برابر دوربینهای تلویزیونی سخنرانی کند.

امیرنامی با اشاره به تلاشهای آمریکا و صهیونیسم برای سقوط جمهوری نوپای اسلامی گفت: همزمان با تلاشهای استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی، فعالیت برخی گروهها مانند منافقین و لیبرالها در داخل کشور شدت گرفت به طوری که "مدنی" وزیر دفاع وقت در یک تلاش خائنانه خدمت سربازی را به یک سال کاهش داد و اعلام کرد که افسران به هر شهری که محل سکونت آنها باشد میتوانند اعزام شوند و با این عمل خائنانه تمامی پادگانها را از سرباز خالی کرد و سازمان رزم نیرویهای مسلح را به هم ریخت و عملا کشور را در شرایط ناگواری به لحاظ عملکرد نیروهای مسلح قرار داد.

وی با بیان اینکه کارهایی که ملت ایران در طول 8 دفاع مقدس انجام دادند در هیچ برههای از تاریخ سابقه ندارد، گفت: در تمامی ادوار تاریخی این کشور زمانی وجود ندارد که ما در مواجهه با دشمنان بخشی از سرزمین خود را از دست نداده باشیم. به عنوان مثال در زمان پهلوی اول قسمت شمالی ماکو به مساحت 14 کیلومتر در دیدار رضا شاه با آتاتورک از ایران جدا شد به همین ترتیب در زمان محمدرضا شاه بحرین از ایران جدا شد اما در تمام طول 8 سال جنگ فرسایشی دفاع مقدس، جوانان و فرزندان ما حتی یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد.

وی با بیان اینکه سال های دفاع مقدس سالهای سخت و نیز سالهای بسیار شیرینی بود، تصریح کرد: در دوران پرافتخار دفاع مقدس نیروهای مردمی در کنار قوای مسلح و وجود رهبری آگاه و فرزانه 3 محور مهم را تشکیل میدادند که همین 3 محور باعث پیروزی ما در 8 سال دفاع مقدس شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز ما در سرتاسر منطقه شاهد بروز و ظهور اندیشههای انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: در سوریه، بحرین، عراق، لبنان و یمن شاهد حضور اندیشههای انقلاب اسلامی در تقویت جبهههای مردمی علیه تکفیریها و داعشیها هستیم و تمامی این موارد به برکت دقتنظر مقام معظم رهبری در برداشت از اشتباهات امریکا در منطقه است به طوری که میتوان گفت در تمامی این ادوار، امریکا هر حرکتی را در منطقه علیه ما انجام داده ست در نهایت با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری به نفع ما تمام شده است.

پیش از صحبت های امیر نامی، مهندس اصغری، رئیس شورای شهر اسلامشهر طی سخنانی با قدردانی از توجه خیرین نیکوکار، مساعدت و همکاری هر چه بیشتر این افراد را در امر آبادانی و توسعه این مناطق خواستار شد.

مهندس کیا، شهردار منطقه 4 اسلامشهر نیز طی سخنان کوتاهی گفت: توجه به زیرساختهای موجود در بحث مدیریت فرهنگی منطقه، با همکاری گسترده خیرین و افراد نیکوکار، سرعت بیشتری خواهد گرفت و شهرداری منطقه 4 بر خود وظیفه میداند که در این راه نهایت همکاری را با خیرین گرانقدر انجام دهد.

همچنین رییس شورای شهر شاطره با اشاره به بافت فرهنگی منطقه لزوم توجه بیشتر خیرین و نیکوکاران را در تجهیز مدارس و مساجد خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار