امام جمعه تبریز:

تعداد خیرین کتابخانه‌ساز در آذربایجان شرقی افزایش یافته است

«سید محمدعلی آل هاشم» گفت: خوشبختانه تعداد خیرین کتابخانه‌ساز در آذربایجان شرقی افزایش یافته و مسئولان باید از این فرصت جهت ترویج فرهنگ وقف نهایت بهره را ببرند.
کد خبر: ۳۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ - 21October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان، ظهر امروز در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که در سالن شمس تبریزی برگزار شد، اظهار داشت: کتاب به نوعی همزاد بشر بوده و هیچ زمانی از اجتماع انسانی دور نمانده است.

وی با بیان اینکه کتاب و انسان از گذشته همپای هم بوده و انحطاط این یکی با زوال آن یکی و رشد آن یکی با ترقی این یکی همراه بوده است، تصریح کرد: کتاب جزئی از تاریخ تمدن بشر است و گویای تفکرات اجتماعی در دوره‌های گوناگون است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش کتاب در تمدن بشری، توضیح داد: موضوع کتاب و کتابت در رشد اجتماعی اثر داشته و روح در پرتو آن روشن می‌شود از این‌رو میراث فرهنگی همیشه مملو از کتاب‌هایی است که روشن‌بخش بوده است.

وی با تمجید از برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در شهرهای بزرگ، حایز اهمیت است و تا حد امکان باید افزایش یابد.

آل‌هاشم با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌دهد و بر همین اساس همه مسئولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خصوص افزایش خیرین کتابخانه‌ساز در استان عنوان کرد: تلاش برای وقف کتاب و کتابخانه نیز می‌تواند از جمله اقدامات مناسب فرهنگی باشد که انتظار داریم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها