الجبیر: حمله به آرامکو کار ایران بود

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی بار دیگر ایران را به دست داشتن در حمله آرامکو متهم کرد و گفت که «سلاحی که در حمله آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما برای پاسخ به آن آماده‌ایم».
کد خبر: ۳۶۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 21October 2019

ادعای الجبیر: حمله به آرامکو کار ایران بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز دوشنبه در اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» بار دیگر مدعی شد که «سلاح استفاده شده در حمله آرامکو، ایرانی است و پاسخ به آن روی میز است».

به گزارش شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر گفت: «ما خواستار جنگ نیستیم، اما اجازه ادامه آن را نمی‌دهیم».

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد و افزود: «این کشور باید رفتار‌های عادی در منطقه داشته باشد».

الجبیر خاطرنشان کرد: «سلاحی که از آن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما آماده پاسخ به آن هستیم».

بر اساس این گزارش، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی چندی پیش هم گفته بود که «حمله به آرامکو با سلاح ایرانی انجام شده است و از این رو ما مسئولیتش را متوجه ایران می‌دانیم».

ادعای مقامات سعودی درباره حمله آرامکو در حالی مطرح می‌شود که خود یمنی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند؛ ادعایی که مسئولان ایرانی بار‌ها را آن رد کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز با رد ادعای آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های عربی درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

ارتش یمن در تاریخ ۲۳ شهریور مطابق با ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که یگان پهپادی (هواپیما‌های بدون سرنشین) با ۱۰ پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها