تماس تلفنی پوتین و ماکرون درباره شمال سوریه

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه درباره اوضاع شمال شرق سوریه با همتای فرانسوی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۳۶۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ - 21October 2019

تماس تلفنی پوتین و ماکرون درباره شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، کاخ کرملین دوشنبه شب بیانیه‌ای را در خصوص تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه صادر کرد.

در بیانیه کرملین آمده که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در این تماس تلفنی خواستار پایان دادن حملات ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه شدند.

در ادامه بیانیه آمده است: پوتین در این تماس تلفنی ماکرون را در جریان تلاش‌های روسیه برای ایجاد کانال‌های ارتباطی بین طرف‌های درگیر در شمال شرقی سوریه قرار داده است.

کرملین اعلام کرد که دو طرف روسی و فرانسوی بر اهمیت گفت‌وگوی سوری-سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی که قرار است از ماه جاری آغاز به کار کند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز صبح روز دوشنبه درباره اوضاع سوریه به صورت تلفنی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع سوریه و مسائل جاری دوجانبه گفت‌وگو کرده است.

از سوی دیگر، «یوری اوشاکوف» معاون رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت که «روسیه درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه، همواره با اسد در تماس است». اوشاکوف افزود: «نمایندگان ما از جمله الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین همیشه در زمینه‌های مختلف با رئیس‌جمهور سوریه در ارتباط هستند».

چند روز پس از تشدید حملات ترکیه به شمال سوریه، آتش‌بس پنج روزه و توقف حملات ارتش ترکیه به کردهای شمال سوریه اعلام شد و این آتش‌بس فرداشب به پاپان می‌رسد. اگرچه آمریکا و ترکیه پنجشنبه‌شب بر سر برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند، اما درگیری‌ها همچنان به‌صورت پراکنده ادامه دارد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرده‌اند. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار