چهار غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن کشته شدند

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که در حمله جنگنده بمب‌افکن‌های عربستان به استان صعده واقع در شمال یمن، دستکم چهار نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.
کد خبر: ۳۶۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ - 21October 2019

چهار غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگنده بمب افکن های عربستان، یک خودروی شخصی را در شهرستان کتاف استان صعده هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن چهار نفر شد.

پیش از این نیز جنگنده های عربستان مناطق مسکونی در شهرستان مرزی رازح استان صعده را بمباران کرده بودند که منجر به کشته شدن یک غیر نظامی شده بود.

در همین حال، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی نیز با سلاح سنگین برخی مناطق شهر الحدیده را هدف قرار دادند.

با وجود آنکه «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور گفته بود که نیروهای این کشور حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف می کنند، اما جنگنده های عربستان همچنان مناطق شمالی این کشور را بمباران می کنند.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها