نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ارتش در آزمون‌های سخت روسفید بوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و ارتش از روزی که با امام بیعت کرده‌اند تا به امروز از آزمون‌های سخت، روسفید بیرون آمده‌اند و این جای شکر دارد.
کد خبر: ۳۶۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ - 22October 2019

ارتش در آزمون‌های سخت روسفید بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های تابعه ارتش مستقر در بیرجند اظهار داشت: هر انسانی آنچه که می‌گوید، عمل می‌کند یا در اخلاق و رفتارش نشان می دهد همه آنها انعکاس سطح عقیده‌اش است، یعنی آنچه که از قلب، مغز، عقل و ایمان در او به وجود آمده آثارش در زبانش، نگاهش، سکوتش، فریادش و در قلمش پیداست.

وی افزود: تمام آثاری که شما در رفتار سایرین می‌بینید با یک دقت عمیق می‌توان فهمید که آن لایه پنهان عقیده آنها در چه سطحی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث المرء محفوظ تحت لسانه تصریح کرد: این حدیث نشان می‌دهد که تمام اعمال و رفتار فرد تا رفتارش در مسائل اقتصادی و مسائل سیاسی همه پنهان در زبان اوست.

عبادی ادامه داد: همان طوری که یک کسی که مواد روان‌گردان استفاده کرده یا شرب خمر کرده آثار آن در بدنش هم پیداست و در گفتارش هم این آثار هویداست.

وی خاطرنشان کرد: آن کسی که آثار حیوان از او ساطع می‌شود یک حیوان دوپا است و آن کسی که آثار فرشته از او صادر می‌شود در واقع فوق فرشته است و این یک مسئله ریشه‌دار فلسفی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه نیز همین طور است، یعنی همان طوری که فرد تحت تاثیر یک سری عواملی است کل جامعه هم تحت تاثیر عقاید رهبر و پیشوای خود است، گفت: اگر پیشوای جامعه ابوجهل باشد تمام اعمال و رفتار آن جامعه هم ابوجهل گونه است که نه حق را و نه باطل را می‌فهمد و تمام کسانی هم که پشت سر او حرکت می‌کنند بر اساس اندیشه رهبر آنها اینگونه رفتار می‌کنند.

عبادی تصریح کرد: در دنیای امروز هم این همه تخریب، ویرانی، ظلم و ستم، تجاوز جود دارد علتش چیست؟ دلیلش این است که وقتی پیشوای جامعه ترامپ یا از قبیل ترامپ باشد یا وقتی صهیونیست‌ها با آن تفکر حاکم باشند آثارش همین می شود.

وی تاکید کرد: این افتخار بزرگی است که ما از نظر اندیشه مکتبی پیرو مکتب غنی اسلام و سلسه انبیا و اولیا و ائمه معصومین هستیم که بر اساس فقه، علم و وحی است و در دوران غیبت حضرت مهدی جامعه ما آرمانش این است که از انسانی تبعیت می‌کند که نه تنها دوست بلکه دشمنان نمی توانند در زندگی او سر مویی لکه زرد پیدا کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: گزارشات اربعین در این سال‌های متمادی نشان می‌دهد که این حرکت بزرگ از طرف مسلمان و غیرمسلمان مورد استقبال قرار گرفته همه این آدم ها دنبال عدالت خواهی هستند.

عبادی افزود: اینها انسان‌های عاقلی هستند که روی معیار حرکت می‌کنند، اسم‌شان مسلمان نیست ولی عدالت خواه هستند و اهل انصاف و اندیشه هستند و راه امام حسین (ع) را به عنوان یک سنبل عدالت خواه قبول دارند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و سرمایه داری مردم حرف عدالت خواهی می‌زنند. حرف‌شان آرمان شماست. همه دنیا از ظلم و ستمشان به تنگ آمده‌اند از شرق دور گرفته تا غرب آسیا و قاره آفریقا.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: نیروی مسلحی که حرکاتش، گفتارش، اعمال و رفتارش همه بر اساس این آرمان عدالت خواهی است این نیروی مسلح به معنای واقعی کلمه طیبه است.

عبادی با بیان اینکه این یک افتخار بزرگ است که نیروی مسلح ما بر اساس فرماندهی عقل و ایمان و عقیده است، تصریح کرد: در این 40 سال نیروهای مسلح و ارتش از روزی که با امام بیعت کرده‌اند تا به امروز از آزمون‌های سخت، روسفید بیرون آمده‌اند و این جای شکر دارد.

وی ادامه داد: فاصله ما و آرمان‌هایمان هنوز خیلی زیاد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها