یادداشت/ ایرج مزارعی

اربعین رساترین و بزرگترین رسانه عدالت خواهی در جهان

اربعین خود بزرگترین رسانه جهان است که با گذشت 1400 سال همچنان خود بزرگترین و رساترین رسانه جهان در بحث عدالت خواهی و انسانیت است و گنجی که هر ساله ابعاد بیشتر آن کشف می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ - 23October 2019

با گذشت 1400 سال اربعین رساترین و بزرگترین رسانه جهان

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ایرج مزارعی؛ پیاده روی اربعین این روزها تبدیل به یک حرکت فرا مذهبی در جهان شده است و از تمام ادیان مختلف جهان در آن شرکت می کنند، هر چند که خواستگاه و ریشه این پیاده روی در میان شیعیان است.

در حالی که غرب آسیا و منطقه خلیج فارس آبستن حوادث امنیتی و گروهای تروریستی چون داعش و دواعش است؛ اما در همین منطقه ما شاهد بزرگترین و طولانی ترین مسیر پیاده روی در قالب مشایه ها هستیم.

کسانی که نماد فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند و حرکت آنها سرشار از وحدت و حق خواهی است و به عبارتی دقیق تر حرکت مشایه ها نوعی خیزش جهانی مستضعفین و باز تولید شور، عشق و معرفت حسینی است.

21 میلیون زائر امام حسین که 17 میلیون آن از کشور عراق که حدود 40 درصد ساکنین عراقی و 75 درصد جمعیت شیعیان این کشور را تشکیل می دهند همه و همه حاکی از این است که اربعین فقط روزی از روزهای سال نیست بلکه آیینه ای است در برابر چشم میلیون ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می بندد.

اینکه در اربعین امسال 17 میلیون عراقی و حدود 4 میلیون غیر عراقی از بیش از 70 ملیت بیش از 3 میلیون کتیبه، پرچم، بنر، بیلبورد، علم کوچک و بزرگ را به اهتزاز درآوردند همه نشان دهنده این است که اربعین خود بزرگترین رسانه جهان است که با گذشت 1400 سال همچنان خود بزرگترین و رساترین رسانه جهان در بحث عدالت خواهی و انسانیت است و گنجی که هر ساله ابعاد بیشتر آن کشف می شود.

بدون شک این پیاده روی و مشایه ها عامل مهمی در افزایش قدرت مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان است که خود زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر «عج» است که باید اذعان کنیم محبت اباعبدالله حسین (ع) راز اصلی تولید این قدرت است.

بله بی جهت نبود زمانی که ژنرال و افسر آمریکایی تصاویر 90 کیلومتری نجف تا کربلا را با لباس مشکی دیده بود، گفت: «این اقیانوس سیاه خروشان، آمریکا را در منطقه و جهان خواهد بلعید»، باید آمریکا فکری به حال خود و این اقیانوس خروشان پرچم داران عدالت و حامیان مستضعفین در جهان بکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار