معرفی کتاب؛

«اسوه‌های صبر و ایثار»

«اسوه‌های صبر و ایثار» عنوان کتابی است که به نقش زنان استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۳۶۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 24October 2019

«اسوه‌های صبر و ایثار»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «اسوه‌های صبر و ایثار» عنوان کتابی است که به نقش زنان استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس به قلم «اسما دهقان» به نگارش درآمده و در سال 1394 توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.

این کتاب 132 صفحه‌ای در سه بخش تدوین شده است که در بخش اول «مصاحبه با جمعی از بانوان فعال ستاد پشتیبانی، بخش دوم «مصاحبه با جمعی از مادران و همسران شهدا،جانبازان و آزادگان» و بخش سوم «روایت زندگی شهدای زن و بانوان جانباز 20 درصد به بالا» تنظیم شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

با شروع جنگ، متوجه علاقه محمد به جبهه و دفاع شدم و بدون جلوگیری با کمال میل ایشان را روانه میدان نبرد حق علیه باطل ساختم.

محمد به جبهه رفت و با تنی مجروح برگشت، برای مرحله دوم که اعزام شد زمانش طولانی شد، تااینکه در غروبی دلگیر از طرف سپاه ساک و لوازم شخصی اش را به خانه برگرداندند و اعلام کردند هیچ خبری از محمد ندارند و ممکن است شهید و یا اسیر شده باشد و در حال حاضر مفقودالاثر شناخته شده است.

خدا می داند آن روز هیچ گاه از جلوی دیدگانم محو نمی شود. ساک همسرم را در آغوش گرفتم و برای آینده مبهم خود و فرزندانم گریستم.

۲سال و ۸ ماه از زندگی من در بی خبری گذشت تا اینکه در میان اسامی آزادگان، نام محمد دیدگانم را روشن ساخت و پایان تمام سختی هایم را نوید می داد. محمد به خانه برگشت و با استقبالی سراسر شور و هیجان به انتظار من و هشت فرزندش پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار