امیر حیدری:

نزاجا الگوی جنگ‌های آتی را پیش‌بینی کرده است/ متناسب با آینده تجهیزات تولید می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی و بررسی کرده و متناسب با آن انواع تجهیزات ضدزره، تجهیزات سیگنالی، تجهیزات راداری و تجهیزات بالگردی را آماده می‌کند تا بتواند در عرصه جنگ‌های احتمالی آتی، موفق بوده و پاسخگوی نیاز‌های ارتش و کشور باشد.
کد خبر: ۳۶۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ - 22October 2019

نزاجا الگوی جنگ‌های آتی را پیش‌بینی کرده است/ متناسب با آینده تجهیزات تولید می‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین تجهیزات مهندسی و ادوات جنگی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان، اظهار داشت: خوشبختانه استان زنجان یک تیپ زرهی بسیار خوب، خوشنام و موفق دارد که سربلندی و ولایت‌مداری این تیپ در دوران دفاع‌مقدس و تاریخ ثبت شده است و هم‌اکنون آمادگی بالایی دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مجموع، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از اوامر مطاع فرمانده کل قوا (مدظله العالی) در ۲۶ رسته رزمی خود به خودکفایی کامل رسیده است. تجهیزات مورد استفاده در چرخه دفاعی نیروی زمینی، ساخته و پرداخته ذهن، عقل و دانش دانشمندان و کارخانجات نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع است.

وی افزود: به فضل خدا، نیروی زمینی روی پا ایستادن، خودکفایی و ولایت‌مداری را به منصه ظهور رسانده و هم‌اکنون در مرز‌های غرب، شرق و جنوب‌غرب مستقر است.

امیر حیدری با بیان اینکه حضور ارتش در مرز‌های کشور به دلیل وجود خطرات تهدیدآمیز برای امنیت کشور نیست، تصریح کرد: حضور ارتش و نیروی زمینی در مرز به این دلیل است که باید فعل و انفعالات آن سوی مرز‌ها رصد و کشور از امنیت پایدار برخوردار شود.

فرمانده نزاجا با اشاره به استقرار ارتش در مرز‌های کشور در ایام اربعین حسینی، یادآور شد: به منظور ورود زائران غیر ایرانی به داخل کشور تمهیداتی در مرز‌های شرقی اندیشیده شد و در مرز‌های غربی نیز، پایانه خسروی در کنترل نیروی زمینی ارتش قرار داشت و توانست تمهیدات مناسبی را بیاندیشد. علاوه بر این ارتش در مرز چذابه نیز حضور فعالی داشت.

وی ادامه داد: به طور کلی می‌توان گفت که ارتش در ایام اربعین حسینی حضوری مسئولانه داشت و انواع امکانات رفاهی، امنیتی و اورژانسی برای زائران فراهم و یک پل هوایی بالگردی بین چزابه و خسروی ایجاد شد تا در صورت بروز حادثه، امدادرسانی و کنترل خوبی انجام شود که خوشبختانه حادثه‌ای رخ نداد و زائران امنیت کاملی را تجربه کردند.

امیر حیدری با اشاره به دستاورد‌های این نیرو، عنوان کرد: برابر تدابیر فرمانده کل قوا (مدظله العالی)، نیروی زمینی ارتش بر خوداتکایی و خودکفایی تاکید ویژه‌ای دارد و خود را ملزم به این مهم می‌داند و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده است. این نیرو ۲۶ رسته دارد که با این رسته‌ها می‌تواند یک دفاع، آفند و پدافند را ساماندهی کند و تجهیزات متفاوت و مختلف نیاز است تا این رسته‌ها با یکدیگر اختلاط داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش قادر به بهینه‌سازی تجهیزات فعلی خود است و به بحث‌های آینده‌پژوهانه توجه کرده و مواردی را که برای آینده ارتش و نیروی زمینی نیاز است، مورد توجه قرار داده است. علاوه بر آن چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی و بررسی کرده و متناسب با آن انواع تجهیزات ضدزره، تجهیزات سیگنالی، تجهیزات راداری و تجهیزات بالگردی را آماده می‌کند تا بتواند در عرصه جنگ‌های احتمالی آتی، موفق بوده و پاسخ‌گوی نیاز‌های ارتش و کشور باشد که این مهم از مطالبات فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در هر ماه کار تحقیقاتی حداقل یک وسیله و یا تجهیز دفاعی نوآوری شده، از قبیل موشک‌انداز‌های ضدزره، زمین‌پایه، خودرو پایه و انواع سلاح‌ها به پایان می‌رسد و گاهی با حضور اصحاب رسانه رونمایی می‌شود، اما تجهیزاتی نیز وجود دارد که شرایط اقتضا می‌کند که تولید آن رسانه‌ای نشود و به عنوان یک توان نهفته سبب شود که در روز حادثه، دشمنان با یک وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شوند و خوشبختانه سلاح و تجهیزات رونمایی نشده به اندازه کافی برای نیاز‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش وجود دارد.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم با قابلیت و توانمندی‌های به دست‌آمده، کشور‌های دوست، مسلمان و برادر از این علم و نوآوری‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار