امام جمعه اصفهان تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان

امام جمعه اصفهان گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب افکار و عقاید شهدای دفاع مقدس را به نسل جوان که آینده‌دار این مملکت هستند، معرفی شوند.
کد خبر: ۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 24December 2014

لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان

به گزارش گروه استان های دفاع پرس، آیتالله سید یوسف طباطبایینژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در یادواره سرداران و۱۱۰ شهید «طرقرود» اصفهان، با اشاره به اینکه جوانان میتوانند با الگوگیری از عاشورا، معادلات دشمنان را در جنگ تحمیلی برهم بزنند، گفت: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس جوان و نوجوان بودند که با الگوگرفتن از واقعه عاشورا توانستند در جنگ تحمیلی دشمن را به زانو درآورند و تمام معادلات دشمنان را به هم بزنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نسل جوان ما در زمان جنگ و جبههها حضور نداشته و آن فضا را درک نکرده اند، برگزاری یادوارههای شهدا و یا برنامههای این چنینی، بهترین نقطه برای معرفی شهدا به این نسل است.

آیتالله طباطبائینژاد افزود: با در نظر گرفتن این مطلب که امام راحل(ره) و شهدای جنگ تحمیلی الگو و نقشه راهی برای این انقلاب و دستاوردهای آن هستند، باید با برنامهریزیهای مناسب افکار و عقاید آنها به نسل جوان که آیندهدار این مملکت هستند، معرفی شوند.

امام جمعه اصفهان سپس با اشاره به اهمیت توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، بیان داشت: دشمن با تهاجم فرهنگی گسترده قصد دارد تا بین نسل جوان و شهدای انقلاب فاصله بیاندازد و با ایجاد شبهاتی اهداف خود را اجرائی کند ولی با برگزاری چنین مراسمهایی، میتوان نسل جوان انقلاب را به خوبی توجیه کرد.

وی تصریح کرد: توجه و عشق به ائمه اطهار(علیهم السلام) در تار و پود وجود رزمندگان دوران دفاع مقدس وجود داشت به نحوی که رزمندگان آن دوران با وجود این که کم سن و سال بودند حماسه بزرگی را خلق کردند.

علی منتظر القائم دبیر این یادواره نیز اظهار داشت: برای ملموستر شدن و عینی سازی بیشتر سبک زندگی این شهدا اعضای یادواره و مردم شهرستان «طرقرود» در حاشیه این یادواره اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب، غرفههای نمایش عکس،  اجرای طرح نمادسازی جنگی در سطح شهرستان و برپایی غرفههای فرهنگی و آموزشی کردند.

گفتنی است این مراسم که همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور آیتالله سید یوسف طباطبایینژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، حسین آقادوستی فرمانده سپاه نطنز، حجت الاسلام صالحیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شده بود، در پایان به خانواده ها به رسم یاد بود هدایایی اهداء شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار