زیارت اربعین حسینی به نیابت از ۲۵۰۰ شهید دانشجو

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی، از طریق شماره‌گیری یک کد دستوری به صورت رایگان از خدمات فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۳۶۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 22October 2019

زیارت اربعین حسینی به نیابت از ۲۵۰۰ شهید دانشجوبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: طرح «بدرقه زائران دانشگاهی» برای نخستین بار از سوی ستاد در اربعین سال جاری از روز سه‌شنبه ۱۶ مهر با برپایی غرفه ستاد در پایانه خروجی شلمچه کلید خورد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ مقاومت اجرا شد، گفت: زائران اربعین حسینی که قشر جوان را نیز تشکیل می دادند، از طریق شماره گیری یک کد دستوری به صورت رایگان از خدمات فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بهره مند شدند که در مجموع بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از زائرین اربعین از این بسته الکترونیکی استقبال کردند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص محتوای بسته فرهنگی ارائه شده به زائرین اربعین حسینی گفت:مهم‌ترین برنامه پیش بینی شده غرفه، طرح« زیارت به نیابت از شهدای دانشجو» بود. بر این اساس زائرین حسینی با شماره‌گیری کد دستوری و دریافت نام شهید، به نیابت از دو هزار و ۴۶۹ شهیدِ دانشجو سفر زیارتی خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی ستاد که در قالب بسته فرهنگی الکترونیکی رایگان اجرا شد، برگزاری مسابقه به‌صورت روزانه بود و سه هزار و ۱۹۵ نفر از زائرین دانشگاهی و دیگر زوار با پاسخ‌گویی به سوالات در مسابقه شرکت کردند. از هدایای پیش‌بینی شده برای این مسابقه، سفر زیارتی به مشهد و قم به مدت سه روز است، که در روزهای آتی قرعه‌کشی آن انجام و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: یکی از برنامه‌های معنوی که در این بسته فرهنگی اجرا شد، طرح ختم صلوات و هدیه آن به ساحت مقدس امام زمان (عج) بود که زائرین عدد مورد نظر خود را برای سامانه ارسال و در این طرح معنوی 85 هزار و ۱۰۰ صلوات به نیابت از زائرین به حضرت مهدی (عج) هدیه شد.

وی افزود: ستاد یک مسابقه فرهنگی نیز برای زائرین دانشگاهی اربعین در نظر گرفته است که در این راستا دانشگاهیان می‌توانند عکس‌ها و دلنوشته‌های خود از سفر اربعین حسینی را تا اول آذرماه، به نشانی atabat@labbayk.ir ارسال کنند که به بهترین آثار هدایایی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها