ذوالفقاری در مراسم جمع‌بندی اربعین ۹۸ تاکید کرد؛

لزوم توجه دولت و مجلس به اقدامات زیر ساختی اربعین/ راه‌اندازی کمیته فناوری اطلاعات برای اربعین سال آینده

رئیس ستاد اربعین حسینی با اشاره به اینکه با توجه به روند مراسم اربعین در کشور و ضرروت مدیریت آن در حوزه ساختاری و اختیارات قانونی گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم برای اقدامات زیر ساختی در بودجه سال جدید بخشی را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۳۶۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ - 23October 2019

لزوم توجه دولت و مجلس به اقدامات زیر ساختی اربعین/ راه‌اندازی کمیته فناوری اطلاعات برای اربعین سال آیندهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حسین ذوالفقاری» رئیس ستاد اربعین حسینی صبح امروز در جلسه جمع‌بندی اربعین حسینی با بیان اینکه در عملیات اربعین امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر وارد عراق شدند، اظهار داشت: خوشبختانه عملیات اربعین با موفقیت کامل انجام شد و امروز رسما پایان عملیات اربعین را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها و مسئولین متولی در داخل کشور، مرز‌ها و در داخل کار عراق همچنان به کار خود ادامه خواهند داد؛ همچنین موکب دارانی که می‌خواهند تا پایان صفر خدمات بدهند مشکلی ندارند و مقدورات آن آماده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مراسم اربعین با خدمات‌دهی مناسب موکب‌داران، حمل و نقل و بهداشت در داخل کشور به خوبی اجرا شد، گفت: طبق تحلیل‌ها رضایت‌مندی زائران امسال افزایش داشته است.

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: میزبانان واقعه‌ای در راهپیمایی اربعین مردم و مسئولین عراقی هستند و حداکثر تلاش خود را برای برقرای امنیت زوار انجام دادند.

وی با بیان اینکه بازگشابیی مرز خسروی کار بزرگی بود، خاطرنشان کرد: با تلاش و هماهنگی‌های صورت گرفته امنیت کامل توسط ملت عراق و نیرو‌ها مردمی صورت گرفت و امسال هیچگونه مشکل ناامنی در عراق نداشتیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: حضور موکب‌داران ایرانی و خودرو‌های ایرانی برای حمل و نقل زائران در عراق برای کمک و کاستن میزبانی کشور عراق است.

وی اضافه کرد: در اربعین امسال دو هزار و ۵۰۷ موکب فعال در مرز‌های چهارگانه دایر شد و به زائران خدمات رسانی کرد؛ همچنین در عراق بیش از ۱۰ هزار موکب برپا شد.

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: از زائران در اربعین حسینی ۳۷ درصد از خانم‌ها و ۶۷ درصد آقایان بودند؛ همچنین در اربعین حسینی امسال دو میلیون گذرنامه صادر شد.

وی ادامه داد: در اربعین ۹۸ بیش از ۲۴ میلیون نفر شب خواب در موکب‌های مرزی اسکان داده شدند؛ همچنین موکب داران ایرانی بیش از ۱۲۲ میلیون وعده غذایی بین زائران توزیع کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال زائران در حوزه اینترنت با مشکل مواجع شدند، گفت: باید یک کمیته فناوری اطلاعات در ستاد اربعین تشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به روند مراسم اربعین در کشور و ضرروت مدیریت آن در حوزه ساختاری و اختیارات قانونی گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم برای اقدامات زیر ساختی در بودجه سال جدید بخشی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار