170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به دو استان مرزی «صعده» و «حجه» در 24 ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ - 23October 2019

170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته، بیش از 170 بار به شمال یمن حمله کرده‌اند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع گفت: ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته، بیش از 170 بار به دو استان «صعده»(شمال) و «حجه» (شمال غربی) حمله هوایی کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که «با وجود تداوم این حملات هوایی، شبه‌نظامیان نتوانسته‌اند به هیچ گونه پیشروی در مناطق مرزی یمن دست پیدا کنند».

وی روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری گفته بود که «ائتلاف سعودی در 12 ساعت گذشته، بیش از 30 بار به دو استان صعده و حجه، حمله هوایی کرده است».

سریع تاکید کرد که ائتلاف سعودی حمله به جبهه‌های مرزی یمن را تا حد زیادی افزایش داده است، اما با این وجود شبه‌نظامیان ائتلاف نتوانسته‌اند پیشروی کنند.

اعضای یک خانواده پنج نفره یمنی روز دوشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک خودروی در حال حرکت در استان صعده، جان خود را از دست دادند.

هزاران نفر از غیر نظامیان در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن که از مارس 2015 (فروردین 1394) همچنان ادامه دارد، کشته و یا زخمی شده‌اند.

ائتلافی سعودی از مارس 2015 (فروردین 1394) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز نه تنها ضعیف شده بلکه روز به روز قویتر نمایان می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار