حجت‌الاسلام رحیمیان:

شهید مصطفی خمینی از هیچ تلاشی برای تداوم نهضت امام دریغ نکرد

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی همراه امام راحل در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشت و از هیچ تلاشی برای تداوم نهضت امام راحل دریغ نکرد.
کد خبر: ۳۶۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 24October 2019

شهید سید مصطفی خمینی از هیچ تلاشی برای تداوم نهضت امام دریغ نکردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام‌ «محمدحسن رحیمیان» در همایش «مجتهد شهید» در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به ساده زیستی شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی و مستاجر بودن وی در نجف اظهار داشت: زندگی ایشان نیز همانند دیگر طلاب بسیار ساده بود در صورتی‌ که فرزند امام راحل و آقازاده بود و زندگی این شهید عزیز الگوی بسیار شایسته‌ای برای طلاب و حوزه‌های علمیه است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باید ابعاد زندگی شهید مصطفی خمینی برای جامعه تبیین و از آن الگوبرداری کنیم، ادامه داد: امام راحل ارادت و عنایت ویژه‌ای نسبت به ایشان داشت و یکی از ویژگی‌های امام راحل و سید احمد و شهید سید مصطفی ساده زیستی بود.

رحیمیان با ذکر این نکته که شهید مصطفی خمینی همانند یک سرباز از آغاز نهضت امام راحل در کنار ایشان بود، افزود: خانه ایشان در قم محل تکثیر اعلامیه‌های امام خمینی (ره) بود و در ۱۵ خرداد ۴۲ نقش فعال و بسیار ویژه‌ای داشت.

وی گفت: هنگام دستگیری امام خمینی (ره) و برپایی دادگاه صحرایی و حکم اعدام رژیم شاه برای بنیانگذار انقلاب اسلامی شهید مصطفی نقش مؤثری در فراخوان مراجع و علما برای حمایت از امام راحل انجام داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ایمان به خدا و شجاعت را از جمله خصوصیات شهید مصطفی خمینی برشمرد و تصریح کرد: ایشان همراه امام راحل در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشت و از هیچ تلاشی برای تداوم نهضت امام راحل دریغ نکرد.

رحیمیان افزود: سید مصطفی خمینی شخصیت بسیار وارسته‌ای داشت و از مادیات و شهرت‌طلبی و آقازادگی بازی و ازجمله موضوعاتی که امروز در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم به دور بود، امروز فرزند امام خمینی (ره) سید‌حسن نصرالله و امثال ایشان هستند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) با نهضت خود مسیر تاریخ را دگرگون کرد، بیان داشت: افرادی که به دنبال مرجعیت هستند باید از شهید سید مصطفی خمینی الگو‌گیری کرده و از شهرت‌طلبی به دور باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار