رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» گفت: حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و طلبه‌ها باید مهارت ازجمله مهارت قصه گفتن را داشته باشند.
کد خبر: ۳۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ - 24October 2019

حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» صبح امروز (پنج‌شنبه) در سلسله جلسات درس اخلاق که در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کار‌های غلط این است که حوزه و دانشگاه روز‌های پنجشنبه تعطیل بوده که مسئولان به دنبال حذف این تعطیلی هستند و این قانون غلط برطرف می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: طی ۶۰ سال طلبه بودن خود هر سال ۵۲ جمعه تعطیل بوده که در این مجموع این سال‌ها بیش از سه هزار و ۲۰۰ روز عمر بنده آتش گرفت و هشت سال و نیم به دلیل قانون غلط در حوزه علمیه سوخت.

وی با بیان اینکه مدرک و پول بگیرید، اما برای مدرک درس نخوانید و برای پول کار نکنید، خاطرنشان کرد: تواضع داشته باشیم و خدا در قرآن هم به کتاب و هم به نوشته‌های آینده قسم خورده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: کسانی که قرآن را به پا ندارند خدا در قرآن می‌فرماید آن‌ها پوک هستند؛ یعنی هیچ نیستند و این به دکتر، ارشد، کارشناسی، لیسانس و فوق لیسانس بودن نیست و اگر قرآن به پا ندارید پوک هستید.

وی افزود: کاری کنید که هیچ‌وقت پشیمان نشوید و کتابی بخرید که از ابتدا و تا آخر طلبگی به آن نیاز دارید و کاری کنید که جای آن در بین مردم خالی باشد. بسیاری از علم‌هایی که می‌خوانیم بی فایده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه درس بخوانید که مستحب یا واجب و یا مشکلی از جامعه برطرف کند، گفت: اگر لقبی به شما دادند و ساکت ماندید، قرآن می‌گوید قطعاً جهنمی هستید، بنابراین باید مواظب بود تجلیل بی جا نشوید.

قرائتی خطاب به طلاب و روحانیون حوزه علمیه بیان کرد: همواره قلم و کاغذ داشته و نکات مهمی را یادداشت کنید و علم مفید را داشته باشید و علم باید مشکل جامعه و یا فرد را برطرف کند.

وی عنوان کرد: ۳۵۰ «اعوذ» در قرآن وجود دارد که درباره یکی از این اعوذ‌ها پیامبر (ص) می‌فرماید «اعوذ بک من العلم لا ینفع» یعنی پناه می‌برم به خدا از علم بی فایده.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشد و طلبه‌ها باید مهارت از جمله مهارت قصه گفتن را داشته باشند، گفت: چگونگی اصول و عقاید گفتن و قصه گفتن نیاز به مهارت دارد.

قرائتی تصریح کرد: هر کاری که می‌کنید، از نماز خود کم نکنید؛ چرا که امام حسین (ع) در میدان جنگ نیز نماز خودشان را ترک نکردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها