رئیس سازمان حج‌ و زیارت:

مرز خسروی در ایام غیر از اربعین هم مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس سازمان حج‌ و زیارت درباره پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای استفاده از مرز خسروی بعد از ایام اربعین، گفت: قرار است در دیگر ایام نیز از ظرفیت مرز خسروی برای تردد زائران عتبات بهره بگیریم.
کد خبر: ۳۶۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 24October 2019

مرز خسروی در ایام غیر از اربعین هم مورد استفاده قرار می‌گیردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، «علی‌رضا رشیدیان» که در طول موسم اربعین حسینی به منظور مدیریت بر انجام وظایف محوله به سازمان حج و زیارت و بررسی چگونگی ارائه خدمات در کشور عراق حضور داشت، در بازگشت به کشور با «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار کرمانشاه در این دیدار به بازگشایی مرز خسروی در موسم اربعین اشاره کرد و گفت: در مجموع روند تردد زائران از این پایانه مرزی به خوبی انجام پذیرفت که امیدواریم در سال‌های آتی شاهد بهتر شدن وضعیت تردد از این مرز باشیم.

وی همچنین پیشنهاد کرد که بعد از ایام اربعین، کاروان‌های سازمان حج وزیارت برای تردد رفت یا برگشت، از این پایانه مرزی نیز استفاده کنند.

علیرضا رشیدیان هم در این دیدار تصریح کرد: قرار است در دیگر ایام نیز از ظرفیت مرز خسروی برای تردد زائران عتبات بهره بگیریم. تردد از مرز خسروی به نفع زائران است و موجب عدم اتلاف وقت آنها می‌شود که البته این مهم منوط به تایید و تداوم امنیت پایدار در این مسیر توسط مسئولان عراقی است.

رشیدیان با اشاره به حضور میلیونی زائران در عراق و عدم گنجایش زیرساخت‌های عراق برای حضور تجمیعی چنین حجم جمعیتی گفت: باید در سال آینده به این سمت برویم که برای شروع اعزام‌ها، ورود و خروج زائران، مسیر تردد و مدت اقامت آنها در عراق با همکاری خود مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و مسئولان داخلی و عراقی زمان‌بندی انجام گیرد تا شاهد خدمات مناسب‌تری باشیم.

وی افزود: امسال با توجه به حجم پرشمار جمعیت زائران، به آنها توصیه کردیم که بازگشت خود به کشور را به آخرین ساعات اربعین موکول نکنند و بعد از زیارت سریع‌تر به کشور بازگردند که این اهتمام زائران و بازگشت پلکانی آنها تاثیر مثبتی در کنترل جمعیت در بازگشت به کشور را به دنبال داشت تا در روزهای آخر با حجم سنگین بازگشت زائران به کشور در مرزها و مسیرها مواجه نشویم.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه بیش از 30 درصد جمعیت امسال زائران ایرانی را بانوان تشکیل داده بودند، گفت: باید در سال‌های آتی برای ارتقا کیفیت خدمات به بانوان برنامه‌ریزی و تخصیص امکانات بیشتری چه در خدمات بین راهی و چه اقامتی داشته باشیم.

رشیدیان با بیان اینکه نه‌تنها زائران ایرانی و عراقی بلکه از بسیاری کشورهای دنیا در ایام اربعین به عتبات عالیات سفر کردند گفت: این حضور میلیونی زائران یک همایش زیبا، انسانی و معنوی را در اوج آرامش و امنیت رقم زد.

وی با بیان اینکه اهل تشیع، اهل سنت و اهل کتاب در ایام اربعین حضور یافتند، گفت: اربعین ظرفیت‌های زیادی در خود دارد که می توان از آن در جهت ارتقا فرهنگ، معنویت و توسعه فرهنگ عاشورایی استفاده کرد؛ همچنین می‌توان از ظرفیت اربعین برای تعاملات میان مسلمانان در حوزه مسائل و مشکلات جهان اسلام بهره گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از تمام دست اندرکاران و خادمان زائران اربعین حسینی اعم از ملت و دولت و خادمان عتبات عالیات در عراق و خادمان و مواکب و گروه‌های مردمی ایرانی، مسئولان ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور و سازمانها و نهادها و خاصاً استانداری‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان و سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در عراق و کنسولگری‌ها در عراق قدردانی کرد.

استاندار کرمانشاه نیز از زحمات تمام خادمان و خدمات تمام دستگاه‌ها و سازمان حج وزیارت قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها