روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب خبر داد

یک منبع سعودی به روزنامه الشرق الاوسط گفت: دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب به توافق رسیده‌اند و به زودی در ریاض امضاء خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ - 25October 2019

روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع سعودی بامداد امروز (جمعه) اعلام کردند که با نظارت دولت ریاض، دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) سرانجام به توافق دست یافته‌اند.

این منابع به روزنامه الشرق الاوسط گفت: کمیته‌ای از جانب دولت سعودی تشکیل خواهد شد تا بر روند اجرای توافق نظارت کند. بر این مبنا دولت تکنوکرات متشکل از ۲۴ وزیر از میان استان‌های جنوبی و شمالی به انتخاب «منصور هادی» تشکیل خواهد شد.

او در بیان محتوا و روح توافق صورت گرفته، مدعی شد که توافق در سطح بالایی به وحدت میان نیرو‌ها و راه اندازی دوباره مؤسسات حکومتی تأکید دارد و بر مدیریت درآمد‌های حکومتی، مبارزه با فساد، شفافیت هزینه‌ها، بازرسی، حسابرسی و از سرگیری فعالیت شورای عای اقتصادی تمرکز دارد.

بازسازی شاکله نیرو‌های مسلح و امنیتی در استان‌های جنوبی نیز جزو دیگری از توافق صورت گرفته است. نخست‌وزیر دولت مستعفی نیز به شهر «عدن» باز می‌گردد.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی روز گذشته به روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» گفت که توافق میان دولت مستعفی «منصور هادی» و شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب نزدیک است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار