مسکو: ۳۰۰ پلیس روسیه وارد سوریه شدند

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد، برای کمک به عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه از مرز‌های مشترک با ترکیه، ۳۰۰ پلیس روسی مجهز به خودرو‌های زرهی وارد سوریه شدند.
کد خبر: ۳۶۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 25October 2019

مسکو: ۳۰۰ پلیس روسیه وارد سوریه شدندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیاالیوم، این وزارت‌خانه اعلام کرد، حدود ۳۰۰ پلیس وابسته به نیروهای مسلح جمهوری چچن و ۲۰ خودروی نظامی زرهی از نوع Tiger و Typhoon-U وارد پایگاه هوایی حمیمیم سوریه شدند تا مأموریت ویژه خود را انجام دهند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، مأموریت این نیروها تضمین امنیت ساکنان، حفظ قانون و نظم، اداره امور گشت‌زنی و کمک به عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد و تسلیحات آنها به عمق ۳۰ کیلومتری در داخل خاک سوریه است.

رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه در خصوص یادداشت تفاهم پیرامون سوریه توافق کردند که وضعیت کنونی منطقه تل‌ابیض و رأس‌العین حفظ شود، نیروهای پلیس روسیه با نیروهای سوریه وارد مناطق مجاور با دو منطقه مذکور شوند و یگان‌های مدافع خلق کرد نیز عقب‌نشینی کنند.

ترکیه ۹ اکتبر عملیات نظامی چشمه صلح را در شمال شرقی سوریه برای «پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها یعنی یگان‌های مدافع خلق کرد» آغاز کرد. آنکارا این نیروها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» می‌داند که در چارچوب نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار