روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که موضوع کُردهای سوریه را بدون تسلط دولت دمشق به تمامی خاک این کشور نمی‌توان حل کرد.
کد خبر: ۳۶۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ - 25October 2019

روسیه: بدون تسلط دولت سوریه به تمامی خاک این کشور، حل بحران محال استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل ریشه بحران در شمال شرق سوریه را «تجربه خطرناک مهندسی ژئوپلتیک و شعله‌ور کردن دشمنی میان اعراب و کُردها» دانست.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم او افزود: «محور یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه بر اهمیت محوری ایجاد ثبات در سوریه متکی است. به گونه‌ای که حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حفظ و تمامی جهت‌گیری‌های جدایی‌طلبانه نفی می‌شود.»

«نبنزیا» در ادامه تأکید کرد که حل و فصل مسأله کردهای سوریه بدون تسلط دولت دمشق بر تمامی خاک این کشور «محال» است.

او گفت که باید تمامی نیروهای خارجی که به شکل غیر قانونی در خاک سوریه هستند، این کشور را ترک کنند و سازمان‌های بین‌المللی باید شرایط بازگشت پناهندگان سوری را فراهم سازند.

این مقام روسی در ادامه شرایط استان ادلب را همچنان بحرانی توصیف کرد و گفت تا زمانی که این استان در تسلط «گروههای تندرو» قرار دارد، این شرایط در ادلب ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر شمال شرق سوریه به موجب توافق مسکو و آنکارا در تاریخ ۳۰ مهر گذشته در شهر «سوچی» در جنوب روسیه، در آرامش نسبی به سر می‌برد.

بر اساس این توافق، یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند. همچنین عملیات ترکیه نباید فراتر از ۳۲ کیلومتر از مرزهای بین دو کشور باشد.

در راستای نظارت بر این توافق، وزارت دفاع روسیه صبح امروز (جمعه) از استقرار ۳۰۰ مامور پلیس نظامی جدید این کشور در سوریه خبر داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار