نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تحریم‌های دشمن مانع موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های دشمن، به طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی اشاره کرد و گفت: ساخت و طراحی پهبادهای گوناگون در ایران شکل گرفته است.
کد خبر: ۳۶۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ - 25October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی الغدیر این شهر، با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت:  پایان ماه صفر ایام حزن و اندوه است، بزرگ‌ترین مصیبت عالم در پایان ماه صفر قرار گرفته چراکه جان جانان، محور هستی و ارکان وجود، نبی مکرم اسلام(ص) در ۲۸ صفر جان به جانان آفرین تسلیم کرد و از طرفی پایان ماه صفر شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) و امام رضا (ع) قرار گرفته است و هیچ مصیبتی بزرگ‌تر از این مصیبت نداریم.

وی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی، به‌دنبال دو هدف مهم بودند، اضافه کرد: پیامبر(ص) و ائمه هدی به‌دنبال انسان‌سازی، تزکیه انسان و رساندن انسان به مقام توحیدی بوده و هدف دیگر آن آنان ظلم‌ستیزی و طاغوت‌ستیزی است اما برای عملی کردن اهداف خود به تناسب زمان و مکان روش‌ها متفاوت بود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که پیامبر با اخلاق مردم را جذب می‌کرد و امام حسن(ع) با صلح خود این هدف را دنبال می‌کرد، ادامه داد: امام رضا(ع) با پذیرش ولیعهدی این اهداف را پیش می‌برد آن‌چه مهم است شناخت آن زمان و بصیرت مردم است.

نماینده ولی‌فقیه د استان لرستان با اشاره به این‌که زمانی‌که شبهه ایجاد می‌شود زمان‌شناس بودن و بصیرت داشتن راه نجات است، ادامه داد: اگر بصیرت داشته باشیم صلح امام حسن(ع) را همانند صلح حدیبیه می‌دانیم و تحلیل درستی از زندگی معصومین و خواهیم داشت.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری این مطلب که امام حسن و امام رضا (ع) با روش خود توانستند بهترین روش را به کار بردند، خاطرنشان کرد: اگر از صلح امام حسن(ع)   و پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا(ع) تحلیل درست داشته باشیم باید هر دو را نماد خیرالماکرین خواهیم دانست.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های دشمن، به طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی اشاره کرد و گفت: ساخت و طراحی پهبادهای گوناگون در ایران شکل گرفت و قدرت عملیاتی اطلاعاتی و امنیتی کشور که موجب دستگیری سرشبکه سایت آمدنیوز بود از دیگر موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که مصداق «ما می‌توانیم» است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که ما امسال آزمون بزرگ انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، ادامه داد: برای این‌کار مهم نیازمند وحدت هستیم اما شاهد برخی فرافکنی‌های برخی مسئولان هستیم که به ‌دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها از اکنون به‌ دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه هستند، ادامه داد: مسئولان به‌ دنبال خدمت به مردم باشند این چه وضع شهر خرم‌آباد است اگر دوباره سیل بیاید تخریب بیشتری در پی خواهد داشت؛ مسئولان بگویند برای مردم چه‌ کار کردید؛ چرا به ‌دنبال فرافکنی هستید؛ و گناه را بر گردن دیگری می‌اندازید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه کسی‌ که صاحب تریبون است باید مطالبه خدمت داشته باشد، خاطرنشان کرد: نمک بر زخم مردم نپاشیم و در کنار همدیگر هم‌افزایی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دشمنان به‌ دنبال ایجاد یاس در جامعه هستند، ادامه داد: آمریکا و کشورهای مرتجع عرب از هر فرصتی برای از بین بردن جبهه مقاومت استفاده می‌کند.

میرعمادی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین با اقتدار کامل به پایان رسید، ادامه داد: از تمام مردم، خیرین، نیکوکاران، موکب‌داران، رسانه‌ها، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دولت عراق، مواکب عراقی که استقبال بزرگوارانه و پذیرایی کریمانه از ایرانیان داشتند، تشکر می‌کنیم.

وی با ذکر این مطلب که سه میلیون نفر در حج حاضر می‌شود و خدمات صحیح به آنان نمی‌رسد، اظهارکرد: ۲۰ میلیون زائر در کربلا در کمال احترام پذیرایی به برکت سید و سالار شهیدان است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه دشمنان داخلی یاس ایجاد می کنند افزود: دشمنان در خارج از کشورعلیه جبهه مقاومت کشورهای اسلامی از هر روزنه ای فرصت طلبی می کند ومی خواهند جبهه مقاومت اسلامی که ایران پرچم دار آن است را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به  اقتدار پیاده روی اربعین گفت: بار دیگر قدرت نمایی مکتب اهل بیت در دنیا نشان داده شد و این کنگره جهانی امام حسین توسط مردم و مسئولان و پذیرایی کریمانه مردم عراق برگزار شد و چیزی جز برکت امام حسین ( ع) نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها