مدیر حوزه علمیه بوشهر مطرح کرد؛

بصیرت افزایی یکی از درس‌های مهم دوران امام حسن مجتبی (ع)

حجت‌الاسلام رضا خدری گفت: یکی از درس های مهم دوران امام مجتبی (ع) که برای حفظ انقلاب اسلامی و جامعه انقلابی اهمیت فراوانی دارد، لزوم بصیرت افزایی در بین مؤمنان است.
کد خبر: ۳۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 25October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در مراسمی به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی (ع)، به مهمترین درس دوران امام حسن مجتبی(ع) برای جامعه انقلابی امروز پرداخت و اظهار داشت: یکی از درس های مهم دوران ایشان که برای حفظ انقلاب اسلامی و جامعه انقلابی اهمیت فراوانی دارد، لزوم بصیرت افزایی در بین مؤمنان است.

وی گفت: باید با مطالعه و فهم درست زندگی ائمه علیهم السلام و عبرت گیری از تاریخ جلوی بروز فتنه ها را بگیریم و انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است را به خوبی یاری کنیم و پیش ببریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دوران سخت امامت امام مجتبی(ع) مبنی بر اینکه «بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی(ع) را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود» اظهار داشت: بنابراین تحلیل دقیق داشتن و دل به شایعات نسپردن در جامعه انقلابی مهمترین اصلی است که باعث پیروزی می شود و از شکست جلوگیری می کند.

حجت الاسلام خدری همچنین به ویژگی دوران پیامبر(ص) و بعد از آن حضرت اشاره کرد و گفت: پیامبراعظم(ص) در روایات متعددی تاریخ اسلام را به دو مرحله‌ی کلان «عصر تنزیل» و «عصر تأویل» تقسیم می کند، دوران تأویل که کل عصر ائمه تا ظهور امام زمان را شامل می شود دوران سختتری نسبت به عصر تنزیل است.

امام جمعه چغادک به تفاوت‌های اصلی این دو عصر پرداخت و افزود: ظهور سازمان ‌یافته جریان نفاق(کفر تأویلی، کفر اسلام‌نما) از مهمتررین ویژگی است و منافقی که قبلاً ایمان داشته از منافقی که قبلاً کافر بوده خطرناک تر است؛ همچنین بروز و ظهور جنگ های مذهبی از دیگر تفاوت ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها