امام جمعه دزفول:

درک سیاسی عامل موفقیت و ایستادگی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر است

حجت‌الاسلام محمد علی قاضی دزفولی داشتن درک سیاسی را عامل موفقیت و ایستادگی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر دانست.
کد خبر: ۳۶۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ - 25October 2019

درک سیاسی عامل موفقیت و ایستادگی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر است

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام سید«محمدعلی قاضی دزفولی» در خطبه های این هفته که در مصلای امام علی (ع) دزفول برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و مسوولان دزفول باید برای حل مشکلات شهرستان همفکری لازم را داشته باشند زیرا نبود مشورت و هماهنگی بین مسوولان باعث شده برخی مشکلات حل نشده باقی بمانند. دود این ناهماهنگی ها به چشم مردم می رود.

وی افزود: پیش از این نسبت به همکاری بیشتر شورای شهر، شهردار، فرماندار و دیگر مسوولان تذکرهایی در خطبه های نماز جمعه داده شد اکنون نیز به همه مسوولان تذکر می دهم همواره تبادل نظر داشته باشند تا مشکلات بیشتر نشوند.

قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه داشتن درک سیاسی را عامل موفقیت و ایستادگی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر دانست و گفت: نبود تحلیل سیاسی مردم از وضعیت کشور یکی از موارد مهمی بود که باعث شد نتوانند توطئه های دشمن را درک کنند.

امام جمعه دزفول افزود: مردم کشورمان در ۴۰ سال اخیر با تمام فراز و نشیب هایی که وجود داشت با حضور خود در صحنه در مقابل دشمن ایستادند که بیانگر تحلیل سیاسی، آگاهی و بصیرت آنها است. در زمان پیامبر(ص) هر چه ایشان برای بالابردن سطح سیاسی مردم تلاش کردند مردم بهره مند نشدند.

خطیب جمعه دزفول اظهار داشت: در زمان امام رضا (ع) نیز وضعیت چنین بود و سیاست های شیطانی مامون بر قطع جریان اسلام ناب بود که هجرت امام به ایران موجب توسعه جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی شیعه شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه از واعظان، سخنرانان و مداحان در دو ماه محرم و صفر تقدیر کرد و گفت: تدین مردم دزفول ناشی از این عزاداری ها است و سطح دینی، فرهنگی و مذهبی مردم را بالا می برد. وی به اهل منبر و مداحان توصیه کرد مطالب را با ذکر سند بیان کنند و مردم نیز از بانیان مطالبه کنند.

امام جمعه دزفول از خادمان موکب های اربعین نیز تقدیر کرد و ادامه داد: قرار است برای موکب ها ساختمان سازی شود که بار اصلی بر دوش مردم است البته دولت نیز کمک می کند ولی خیرین باید به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها