«عبدالحسین منصور روستا» شهید منطقه عملیاتی بوکان

شهید عبدالحسین منصور روستا سرانجام در منطقه عملیاتی بوکان کردستان پس از پانزده ماه خدمت صادقانه و مبارزه دلیرانه در این منطقه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۳۶۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰ - 03April 2020

به گزارش دفاع‌پرس از کرج، شهید «عبدالحسین منصور روستا» بعد از  ماه ها نبرد و رشادت ها و جانفشانی ها، در سلسله عملیات‌های پیروزمندانه در منطقه کردستان به شهادت رسید.

شهید عبدالحسین منصور روستا در روز 9 خرداد سال 1343 در روستای «قاسم آباد» در منطقه ساوجبلاغ در خانواده‌ای مومن و معتقد به اصول اسلام متولد شد. او در دامان پر مهر خانواده تحصیل ایمان و ادب را آغاز کرد و چه نیکو تربیت یافت که فخر و مباهات اسلام و ایران را با نثار جان پر ارج خویش در سنین جوانی در پی داشت.

عبدالحسین در سن 7 سالگی به دبستان رفت تا با تحصیل علم و دانش خانه وطن را آباد سازد. پس از پایان دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شد و با وجود مشکلات و محدودیت امکانات آموزشی در محل زندگیش با عزمی استوار و همتی بلند به تحصیل خود ادامه داد و موفق به اخذ دیپلم شد.

او در حین تحصیل و پس از آن موفق شد تجربیاتی در زمینه حرفه رانندگی کسب کند و مدتی در این حرفه پرخطر و پرزحمت به کار و تلاش مشغول بود و درآمدش را صرف تامین مایحتاج خانواده‌اش می کرد.

شهید عبدالحسین در زمینه اجتماعی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‎های انقلاب حضور یافت و پس از آن نیز با آغاز جنگ تحمیلی در بسیاری از عملیات ها و حمله ها شرکت داشت و زمان بسیاری را در جبهه‎ها گذراند و با حضور مداوم در جبهه‌ها دِین خود را به دین اسلام و میهن خویش ادا کرد.

شهید عبدالحسین منصور روستا در سلسله عملیات رمضان، بیت المقدس، والفجر 1 و مقاطع بسیار دیگری از عملیات های دفاع مقدس شرکت جست و این همت والا از سر ایمان، تقوا، خلوص و صداقت و احساس مسئولیت وی بوده است که همین همت او را از جوانان اهل بهشت قرار داد.

شهید عبدالحسین منصور روستا سرانجام در 20 شهریور 1363 در منطقه عملیاتی بوکان کردستان پس از پانزده ماه خدمت صادقانه و مبارزه دلیرانه در این منطقه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

شهید عبدالحسین منصور روستا همیشه به جوانان روستایشان توصیه می کرد که با تقید به آیات قرآن پشتیبان ولایت فقیه باشند و هرگز در میدان های نبرد او را تنها نگذارند.

مرقد پاک و مطهرش در بهشت شهدای روستای زادگاهش قاسم‌آباد کوچک وعده گاه دوستان و همرزمانش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار