آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد؛

ضرورت الگو گرفتن جوانان از شهید فهمیده

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهادت برای جوانی مانند شهید فهمیده به صورت تصادفی نبود، بلکه وی این مسیر را برای خود برگزیده و به سوی آن حرکت کرد، بر همین اساس امید است دانش‌آموزان با الگوبرداری از این جوان شهید بتوانند زندگی و آخرت خود را بیمه کنند.
کد خبر: ۳۶۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ - 26October 2019

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد، آیت‌الله «سید‌احمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در مراسم یادواره 36 هزار شهید دانش‌آموز و شهید فهمیده که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این یادواره و یادآوری 36 هزار شهید دانش‌آموز اهمیت زیادی دارد، اما امسال این یادآوره مزیت ویژه‌ای دارد و آن برگزاری این مراسم در مشهد و در این ایام سوگواری است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: توجه به عظمت شهدایی مانند شهید فهمیده، راهبردی ارزشمند در عرصه زندگانی آنها است. به دلیل حساسیت در موقعیت تصمیم‌گیری راهبردی در عرصه زندگی، دوران دانش‌آموزی و بلوغ، بسیار حساس است چون در این مقطع، انتقال دانش‌آموز به محیط دانشگاه، زمان فکر و اندیشه صورت می‌­گیرد.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته تحصیلی از بزرگترین دغدغه‌های دانش‌آموزان است، افزود: دورنمای افکار دانش‌آموز سبب انتخاب رشته تحصیلی او می‌شود و توجه به وضعیت زندگی و حرکت مجاهدانه دانش‌آموزانی مانند شهید فهمیده بیانگر وجود راهبرد برای دانش‌آموزان در ارتباط با انتخاب آینده خود است.

‌علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید در آینده، زندگی هدفمندانه داشته باشند. یک جوان و نوجوان دانش‌آموز باید در انتخاب رشته تحصیلی خوب به آینده و هدف آن بیندیشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سعادتمندترین انسان‌ها کسانی هستند که در تلخی و شیرینی زندگی به یک عاقبت سعادتمندانه غرق در نعمت‌های پروردگار برسند افزود: شهدای دانش‌­آموز این مسیر را انتخاب کرده و هدف خود قرار دادند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: شهید فهمیده با گذراندن سختی‌ها و ناکامی‌ها به زندگی ابدی و پرنور رسید که نام آن شهادت است.

وی بیان داشت: دنیای فرورفته در نفسانیت و حرکات شیطانی مفهوم شهادت را درک نمی‌کند، اما ما ایرانیان، مسلمان هستیم و معاد را به عنوان اصل زندگی شناخته‌ایم.

امام جمعه مشهد متذکر شد: شهادت برای شهدایی مانند فهمیده به صورت تصادفی نبود، بلکه وی این مسیر را برای خود برگزیده و به سوی آن حرکت کرد لذا امید است دانش‌آموزان با الگوبرداری از این جوان شهید بتوانند زندگی و آخرت خود را بیمه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار